ZAGREB, Postojeća željeznička veza između Zagreba i Sarajeva održava se starim vagonima, a putovanje između ta dva grada u lošim uslovima traje i po deset sati, te će uskoro biti poboljšana uvođenjem u saobraćaj garnitura savremenih nagibnih vozova Talgo, najavili su iz Željeznica Federacije BiH.
Izvršni direktor Željeznica FBiH Rifat Čabrić potvrdio je za “Dnevni avaz” kako su u toku završne pripreme za prometovanje Talgo vagona te kako bi oni glavne gradove Hrvatske i BiH mogli početi povezivati u roku od dva mjeseca.
“Talgo serviseri su već u Sarajevu i obavljaju tehnički pregled vozova”, kazao je Čabrić, pojašnjavajući kako su pribavljene sve potrebne dozvole u Hrvatskoj.
Uz liniju prema Zagrebu, Talgo vozovi trebali bi saobraćati i zmeđu Sarajeva i Banja Luke, a u planu je da se na takvim vagonima ponovo uspostavi davno prekinuti putnički saobraćaj između Sarajeva i Ploča, što će zavisiti o remontu tog dijela pruge koji je u toku.
Željeznice FBiH Talgo vozove kupile su od istoimene španske kompanije kreditom koji je zaključen još 2005. godine, po cijeni od 132 miliona KM (67,5 miliona evra).
Kupljeno je ukupno devet garnitura vagona bez lokomotiva, jer je procijenjeno kako su postojeće dostatne za brzine koje je moguće postići na prugama u BiH.
Iako je španski proizvođač Talgo vagone isporučio još 2010. godine, oni do sada nisu počeli saobraćati, za što su davana različita objašnjenja, uglavnom tehničke naravi.
“Nama je važno da vozovi konačno budu pušteni u pogon nakon toliko godina čekanja”, kazao je Čabrić, koji je najavio kako bi s obzirom na ograničeni kapacitet putničkog željezničkog saobraćaja, dio garnitura mogao biti iznajmljen turskim željeznicama.
Vagoni koje je proizveo Talgo savremeno su opremljeni te uz udobna sjedišta, internet i televiziju imaju i tuš kabine. Poslovni.hr