PEKING, Prihodi Alibabe, kineske platforme za trgovinu preko interneta, skočili su u prva tri mjeseca ove godine za 39 odsto u odnosu na isti period 2015.
To je najbrža stopa rasta za posljednja četiri kvartala.
Prihodi Alibabe su u tri mjeseca, zaključno sa martom, dostigli 24,18 milijardi juana (3,75 milijardi dolara), navodi se u kvartalnim rezultatima kompanije.
To je, kako ocjenjuje agencija Frans pres, signal da se kompanija Alibaba suprotstavila usporavanju kineske ekonomije i jačanju konkurencije na najvećem svjetskom tržištu za onlajn trgovinu.
Podaci o kvartalnim prihodima su, takođe, iznad prognoziranog rasta analitičara od 33 odsto, izvještava njujorška agencija “Blumberg”.
“Naši izvrsni rezultati iz prvog kvartala su odraz jedinstvene snage našeg ključnog onlajn trgovanja, uprkos izazovnim ekonomskim uslovima”, izjavila je finansijska direktorka Alibabe, Megi Vu.
Alibaba je dominatan igrač u onlajn trgovini, a procjenjuje se da njegova platforma Taobao drži više od 90 odsto onlajn tržišta za direktne kupoprodajne transakcije među klijentima, a manja platforma Tmall više od polovine tržišta za transakcije među preduzećima i klijentima.
U cijeloj finansijskoj godini, zaključno sa martom 2016. godine, neto prihodi Alibabe su uzletjeli za čak 196 odsto, na 11,08 milijardi dolara.
Bruto robni volumen (GMV), kao mjerilo vrijednosti onlajn prodaje, porastao je u prvom tromjesečju za 24 odsto na godišnjem nivou, na 115 milijardi dolara, dok je u čitavoj prethodnoj fiskalnoj godini dostigao 485 milijardi dolara. Tanjug