NJUJORK, Prodaja tablet kompjutera na globalnom tržištu je i dalje u padu, a kompanija Apple je i dalje lider.
Ukupna prodaja tableta je pala za 14,7 odsto u prvom kvartalu i iznosi 36,9 miliona uređaja. Time je nastavljen pad prodaje iz 2015. godine, a podaci kompanija IDC jasno pokazuju da se nekada “vruće” tržište sada “hladi”.
Apple je i dalje najuspješniji prodavač te njegov udio na tržištu iznosi 25,9 odsto iako je prodaja iPada pala za 18,8odsto u odnosu na situaciju prije godinu dana.
Samsung drži drugu poziciju s udjelom od 15,2 odsto tržišta, a prodaja njegovih tablet kompjutera je pala za 28 odsto.
Kompanija Amazon se našla na trećem mjestu, a prodaja tableta iz porodice Fire je porasla zahvaljujući cijeni od 50 dolara.
Amazon ne objavljuje podatke o prodaji, ali je kompanija IDC procijenila da je prodano 2,2 miliona tableta u kvartalu, što je povećanje za 5.400 odsto u odnosu na prošlu godinu. Amazonu pripada 5,7 odsto tržišta.
Na četvrtom mjestu je Lenovo sa udjelom od 5,5 odsto , dok je peti Huawei sa 5,2 odsto.
IDC je saopćio da slate tableti i dalje drže 87,6 odsto tržišta, ali da je prodaja laptopa i odvojivih tableta više nego udvostručena, jer je prodano 4,9 miliona uređaja.
Uspjehu Applea je doprinijeo najnoviji 9,7-inčni iPad Pro. Klix.ba