BERLIN, Maloprodaja u Njemačkoj, budno praćena mjera povjerenja domaćinstava, pala je u februaru, pošto entuzijazam potrošača u vodećoj evropskoj ekonomiji počinje da osjeća prijetnje globalnih ekonomskih rizika, pokazali su danas objavljeni zvanični podaci.
Promet u maloprodaji opao je za 0,4 odsto u februaru u odnosu na januar, saopštila je njemačka savezna kancelarija za statistiku, Destatis, a prenosi agencija Frans pres.
Prethodnog mjeseca, prodaja trgovaca na malo skliznula je naniže za 0,1 procenat.
Na 12-mjesečnom nivou, međutim, maloprodaja je u februaru bila veća za 5,7 odsto, izračunali su statističari.
Ipak, kako dodaju, to je zato što je februar 2016. godine imao jedan trgovački dan više nego isti mjesec prošle godine.
Rezultati jednog od glavnih istraživanja raspoloženja potrošača, objavljeni prošle nedjelje, a koje je sproveo institut za istraživanje tržišta GfK, pokazali su da povjerenje potrošača u Njemačkoj počinje da slabi u svjetlu prijetnji od terorizma i ekonomskih neizvjesnosti vezanih za ogroman priliv izbjeglica, podsjeća francuska agencija.