DAVOS, Više velikih poslovnih grupa udružiće resurse za pomoć u rješavanju migrantske krize koja pogađa Evropu, ocijenjujući da djelovanje vlasti i nevladinih organizacija ne može da bude dovoljno, objavio je danas u Davosu osnivač poznate marke jogurta Čobani koji je pokrenuo ovaj projekt.
Među prvim članovima ove grupe su kompanije Erbiendbi (Airbnb), Ikea, Linkedin, Masterkard, i Ju-Pi-Es (UPS).
“To su velike svjetske kompanije koje će izdvojiti svoje resurse za upravljanje i rješavanje krize migranata”, navodi se u saopštenju Fondacije Tent.
Pokretač inicijative je vlasnik velike grupe za proizvodnju jogurta Hamdi Ulukaja, turski Kurd koji je došao u SAD 1994. na studije, tamo ostao i osnovao sada uspješnu firmu.
“Ako želimo da damo nadu i šanse za više od 60 miliona izbjeglica u svijetu to ne treba da dolazi samo od vlada i nevladinih organizacija”, rekao je Ulukaja u saopštenju i dodao da kompanije i inovatori u tome imaju presudnu ulogu.
Cilj poduhvata je da se “šefovi svjetskih kompanija angažuju u akcijama koje će pokretati njihove resurse da bi se podigao životni standard izbjeglica i onih koji ih prihvataju”, bilo da se to radi kroz pružanje usluga, poslova ili firmi koje zapošljavaju izbjeglice, navodi se u saopštenju.
Migrantska kriza jedna je od glavnih tema ovogodišnjeg Svjetskog ekonomskog foruma u Davosu na kome će se od danas do subote okupiti više od 2.500 šefova kompanija i vlada iz cijelog svijeta. Beta