BERLIN, Prodaja automobila u Evropskoj uniji skočila je 13,7 odsto u novembru, a skandalom pogođen Folksvagen zabilježio je usporeniji rast prodaje od svega 4,1 odsto.
Iako je VW ostao evropski lider po obimu prodaje, zabilježio je najmanji mjesečni rast među svim kompanijama, pokazuju podaci Evropske asocijacije proizvođača automobila (EAMA), a prenosi agencija Frans pres.
VW trpi posljedice najveće afere u svojoj istoriji od septembra 2015, kada je priznao da je u 11 miliona automobila širom svijeta ugradio softver za lažiranje vrijednosti izduvnih gasova na laboratorijskim testiranjima.
Skandal je izazvao turbulencije u automobilskim sektorima širom svijeta, a postojala su i strahovanja da će se odraziti na cjelokupnu njemačku privredu.
Procijenjuje se da će skandal koštati kompaniju desetine milijardi evra u vidu izdataka za popravke automobila, sudskih troškova i kompenzacija za kupce. VW je prošle nedjelje saopštio da je globalna prodaja svih 12 njegovih brendova u novembru pala za 2,2 odsto, jer je skandal u vezi sa “štimovanjem” nivoa izduvnih gasova pogodio tražnju za automobilima kompanije.
Iako je prodaja njemačke kompanije u EU porasla u novembru, njen tržišni udio pao je na 24,3 sa 26,6 odsto iz istog mjeseca lani.
U 11 mjeseci zaključno sa novembrom, registracija novih automobila u EU porasla je 8,7 odsto na 12,6 miliona vozila, čime je već nadmašen broj vozila prodatih u 2014. Međutim, 1,08 miliona vozila prodatih u novembru i dalje je manje u odnosu na obim od preko 1,2 miliona koliko je prodato istog mjeseca 2006. i 2007, prije izbijanja globalne ekonomske krize, navodi EAMA. Tanjug