VEVE, Međunarodna prehrambena kompanija Nestle snizila je prognozu organskog rasta prodaje za ovu godinu na 4,5 odsto umjesto prethodno predviđenih pet do šest odsto prije svega zbog skandala u vezi sa knedlama Magi u Indiji.
Za devet mjeseci ove godine organski rast prodaje iznosio je 4,2 odsto, dok je u prvih šest mjeseci on bio 4,5 odsto, iako su analitičari Rojtersa očekivali da će on iznositi 4,8 odsto.
Prihod kompanije u prvih devet mjeseci dostigao je 64,9 miljardi franaka (59,9 miljardi evra) što je ispod očekivanja analitičara Rojtersa od 65,9 miljardi franaka.
U maju Nestle su bile u žiži najveće afere sa prehrambenim proizvodima u posljednjih deset godina u Indiji pošto su lokalne vlasti otkrile veću nedozvoljenu koncentraciju olova u knedlama marke Magi koje su prodavane u malim pokretnim prodavnicama u toj zemlji.
Grupa je povukla naveden proizvod sa indijskog tržišta mjesec dana kasnije, što ju je koštalo 66 miliona franaka.
“Poslije dobrih rezultata u prvoj polovini godine, nepredviđeni događaji sa knedlama u Indiji imali su negativan uticaj na prodaju u trećem ovogodišnjem kvartalu”, izjavio je izvršni direktor kompanije Pol Bulk.
Početkom septembra, kompanija je saopštila da namjerava da ponovo počne sa prodajom instat knedli u Indiji.
Na tržištu zemalja sa rastućom ekonomijom, izostanak prodaje knedli Magi nastavio je da ima negativan uticaj na rast prodaje u regionu južne Azije.
Ogranak kompanije Nestle za Indiju pošto je dobio povoljnu odluku Vrhovnog suda iz Bombaja i sada aktivno radi na ponovnom dobijanju dozvole za ponovnu prodaju instat knedli u toj zemlji.
Magijeve knedle su još od osamdesetih godina prošlog vijeka veoma popularne u Indiji među učenicima, studentima i radnicima.
One se mogu naći i u najzabačenijim selima u Indiji. Tanjug