NJUJORK, Tokom sedam decenija poslovanja, švedska robna kuća Ikea postala je jedna od najvećih svjetskih trgovina za opremu kuće.
Ikea je osim po proizvodima, poznata i po vrlo zanimljivo uređenim prodavnicama koji funkcionišu kao velika samoposluga u kojoj se lako dođe do željene robe, a često se kupi i ono što nije bilo u planu.
Zasluge za ovaj poslovni uspjeh idu njihovom konceptu koji su stvorili sa ove četiri “dizajnerske” lekcije:
1. Smanjenje troškova na svakom uglu
U procesu proizvodnje, Ikea drži veliki naglasak na što manjim troškovima. Tako za izradu namještaja koristi jeftinije ploče od vlakana koje naručuju u velikim količinama. Ikea takođe smanjuje troškove proizvodnjom van Švedske, odnosno u zemljama u razvoju.
2. Kupci se drže u neizvjesnosti
Izgled Ikeinih trgovina je vrlo privlačan za kupca. Prostor je dizajniran tako da vas svaki ugao vodi do novih proizvoda i tako mami da pogledate šta je sljedeće.
3. Pogodnost
Kada su prije 50-ak godina shvatili da je glomaznije proizvode teže staviti u kola, dosjetili su se da bi mogli koristiti praktičnija pakovanja. I danas je Ikea poznata upravo po tome – većina proizvoda nalazi se u plošnim kutijama sa instrukcijama za slaganje kod kuće.
4. Saradnja sa kupcima
Ikein koncept da ljudi sami slažu namještaj na neki način izgleda kao “Lego za odrasle”. Uključujući kupce u proces sastavljanja proizvoda, kao i držeći niske cijene, Ikea gradi krug vijernih posjetilaca, piše Inc. Poslovni dnevnik