BEOGRAD, Prodaja novih automobila u Srbiji je u prvih sedam mjeseci ove godine tri odsto veća nego prošle godine.
I prodaja kamiona i komercijalnih vozila bilježi povećanje od 20 odsto što su, kažu ekonomisti, pokazatelji koji idu uz povećan privredni rast u čitavoj zemlji. Najbolje se i dalje prodaju “fijat” i “škoda”.
Mjesečno se u Srbiji proda u prosjeku između 1.800 i 2.000 novih automobila.
Godišnja procjena, ako se zadrži sadašnji trend, je oko 20.000 vozila.
U julu je prodato oko 1.700 automobila, što je zbog sezone godišnjih odmora bio odličan rezultat. Prodaja je išla 50 odsto za kredit i 50 odsto za keš. Prodaja luksuznih automobila nije padala, a najtraženiji su najprestižniji modeli koji koštaju i više od 100.000 evra.
“Na tržištu Srbije prodamo godišnje 6.000 vozila što je značajna brojka za Škodu, zauzimamo trećinu vašeg tržišta. Pokušaćemo da sa importerom pronađemo najbolji način da svima koji zele neki nas model izađemo u susret jer ima nekih veoma traženih koji se čekaju i do šest meseci”, kaže Miloš Kokoš, marketing menadžer “Škode” za jugoistočnu Evropu.
“Fijat”, kao domaći proizvođač, prodaje se najbolje. Tome doprinose snižene cijene, zamjena staro za novo i akcija reciklaže, koju ova kompanija vodi još od maja.
“Da bi pojačali prodaju odlučili smo da još dva modela fijata koji se ne proizvode kod vas damo po specijalnim akcijskim cenama, a to su ‘panda’ i ‘fijat 500’. Uštede za kupce su 3.700 do 1.300 evra. Mi smo optimisti, naša prodaja raste”, kaže Umberto Janučeli, komercijalni direktotor FCA Srbija.
Prije nego što bude predstavljena iz čitavog svijeta na salonu u Frankfurtu za dvije sedmice, “opel astra” najnovije generacije doživela je promociju u Beogradu.
Ovo je veliki događaj za naše tako malo tržište, ali njime “Opel” želi da učvrsti svoju poziciju i da pokaže da velikih i malih tržišta nema.
“Napravili smo još jedan poduhvat i napravili smo ovu promociju na vrhu jedne zgrade u Beogradu, na vrhu hotela i uložili smo velike napore da popnemo atutomobil, poduhvat se isplatio”, kaže Dragan Nenadović iz “Opelove” kancalarije u Beogradu.
U Srbiji se najviše prodaju automobili iz B i C segmenta, to jest manji i jeftiniji automobili, koji koštaju između 10.000 i 12.000 evra.
Najpopularniji je beskamatni kredit koji nudi većina prodavaca u saradnji sa komercijalnim bankama. RTS