NJUJORK, Mobilni telefoni postali su gotovo neraskidivi dio ljudske svakodnevnice, toliko da smo gotovo nesposobni za život bez njih.
Podaci o korišćenju mobilnih telefona mogli bi vrlo da vas iznenade, iako ćete, ako malo zastanete i razmislite, vjerovatno shvatiti da ste i sami prilično zavisni od tog malog pomagala.
Od januara 2014. godine, čak 90 odsto odraslih osoba u SAD-u posjedovalo je mobilni, a među osobama starim od 18 do 29 godina, brojka se dizala na 98 odsto. Većina mlađih korisnika koristi pametne telefone, a ono što je još zanimljivije jeste da mobitele telefone pretežno koristimo kao društvo.
Evo nekih od najzanimljivih podataka iz SAD-a, od kojih ni mi vjerovatno ne odskačemo u velikoj mjeri:
– Dnevno na mobilnom provedemo 2 sata i 57 minuta, što iznosi 20.7 sati nedjeljno, tj. 20.7 dana godišnje
– Vrijeme koje svake nedjelje provedemo na mobilnom mogli smo da iskoristimo za gledanje 40 epizoda omiljene humorističke serije ili čitanje cijele Ane Karenjine
Navike u wc-u:
– 61 odsto ljudi koristi mobilni dok su u kupatilu
– 49 odsto ljudi čita poruke na mobilnom dok su u wc-u
– 30 odsto ljudi javlja se na mobilni dok su u wc-u
– 92 odsto korisnika društvenih mreža provjerava Facebook dok su u wc-u
– Devet odsto ljudi u nekom je trenutku slučajno ispustilo mobilni u wc šolju
Poruke i mail:
– 81 odsto vlasnika mobilnih koristi svoj telefon kako bi poslali ili primili poruke
– Tokom 48 sati, korisnik pošalje ili primi u prosjeku 47 poruka
– 97 odsto mlađih osoba koristi mobilne telefone za slanje i primanje poruka, pa dnevno razmjene njih 87.7
– 78 odsto ljudi provjerava mail na mobilnom
– Osoba dnevno provede devet minuta koristeći mail na mobilnom
– 53 odsto svih mailova otvoreno je putem mobilnih telefona ili tablet računara
Ostale informacije:
– 60 odsto vlasnika mobilnih koristi internet na telefonu
– 50 odsto skida sa interneta različite aplikacije
– 21 odsto korisnika koristi video čet na mobilnom
– 48 odsto ljudi sluša muziku na mobilnom telefonu
– 49 odsto ljudi koristi informacije na osnovu lokacije, kako bi dobili preporuke ili uputstva
– Svega osam odsto korisnika deli svoju lokaciju ili koristi ‘check in’ na različitim lokacijama. B92