FRANKFURT, Njemačka kompanija za proizvodnju sportske opreme Puma u drugom ovogodišnjem kvartalu je, uprkos rastu prodaje, zabilježila pad profita zbog nepovoljnog kursa dolara u odnosu na evro.
U drugom tromjesečju Puma je pretrpjela neto gubitak od 3,3 miliona evra u odnosu na neto dobit od 4,2 miliona evra ostvarenih u istom periodu prije godinu dana.
Gubitak je znatno veći od očekivanja analitičara od 2,2 miliona evra, prenosi AFP.
Operativni profit (Ebit) ostaje na zelenoj liniji od 6,8 miliona evra, iako je na godišnjem nivou u padu od 45,8 odsto.
Puma, bez obzira na negativan efekat kursnih razlika, sprovodi politiku rasta.
Prihod kompanije je u navedenom periodu povećan 18,5 odsto, na 777,2 miliona evra zahvaljujući rastu prodaje.
Vrijednost akcije kompanije je poslije objavljivanja rezultata na Frankfurtskoj berzi porasla 2,31 odsto, na 157,5 evra.
“Negativni efekti kursnih razlika i dalje su vidni kad je riječ o bruto marži i povećanju naših operativnih troškova, što smanjuje našu neto dobit”, izjavio je izvršni direktor Pume, Bjorn Gulden.
Puma većinu svojih artikala proizvodi u Aziji na osnovu ugovora sklopljenih u dolarama, dok veći dio prodaje obavlja u zemljama čije su valute snažno pale u odnosu na dolar, što “jede” marže kompanije.
Rukovodstvo firme je već preduzelo mjere kako bi se uhvatilo u koštac sa uticajima prejakog dolara, ali ove mjere ne uspjevaju da u potpunosti kompenziju pad bruto marže, dodao je direktor kompanije. Tanjug