BRISEL, Evropska unija je zvanično otvorila antimonopolsku istragu u evropskom sektoru trgovine preko interneta, usljed zabrinutosti oko načina na koji velike tehnološke kompanije poput Gugla, Amazona i Fejsbuka koriste svoj uticaj.
“U kontekstu strategije o Jedinstvenom digitalnom tržištu, Evropska komisija je pokrenula antimonopolsku istragu u sektoru onlajn trgovine u Evropskoj uniji”, navodi se u saopštenju Komisije, a prenosi agencija Frans pres.
Istraga je dio strategije o Jedinstvenom digitalnom tržištu, koju je juče predstavio potpredsjednik Komisije Andrus Ansip, a čiji je cilj da pomogne evropskim internet kompanijama u nadmetanju sa američkim rivalima koji kontrolišu najveći dio globalnog tržišta.
Antimonopolska istraga će se naročito fokusirati na sektor elektronike, odjeće, obuće i digitalnog sadržaja, dok se preliminarni rezultati istrage očekuju do sredine 2016. godine, a konačni do marta 2017. godine, navodi se u saopštenju Komisije. Tanjug