FRANKFURT, Kompaniji Epl, prema mišljenju analitičara, neće biti lako da proširi svoju uslugu za mobilna elektronska plaćanja, “Epl pej”, van teritorije SAD.
Epl pej omogućava korisnicima da putem eplovih telefona, tableta i pametnih satova plaćaju robu jednostavno prinošenjem mobilnog uređaja do čitača instaliranog u prodavnici. Njegova potencijalna baza korisnika je ogromna – 800 miliona Eplovih korisnika je već konktovalo svoje kreditne i debitne kartice na njegove iTjuns (iTunes) račune.
Za razliku od poslova sa potrošačkom elektronikom, gde Epl uobičajeno plasira nove kompjutere ili telefone u desetine zemalja ođednom, to nije slučaj i sa “Epl pejom”, jer ne postoji jedinstveno platno tržište, ukazuju analitičari, a prenosi Rojters.
U svakoj zemlji postoje, kako napominju, rivalske banke, udruženja kartičara, telekom operatori i trgovci, a uslovi plaćanja i lokalna regulativa koja to reguliše može značajno da se razlikuje od zemlje do zemlje.
Prema njihovom mišljenju, Epl ne bi trebalo da ide na to da novom uslugom pokrije sve ođednom na početku, već treba da osvaja jedno po jedno tržište.
Među najvjerovatnijim “metama” su, kako navodi Rojters, zemlje sa naprednim mobilnim tržištima, kao što su Kina, Japan, Velika Britanija, kao i one koje zdušno prihvataju nove načine plaćanja, kao što su Australija, Poljska i u manjoj mjeri Kanada.
Stručnjaci smatraju da će Epl napraviti proboj i da će lansirati uslugu na nova tržišta do kraja ove godine.
Iz kompanije u Silikonskoj dolini, međutim, nema bilo kakvih indicija o tome, već se na njjihovom sajtu može pročitati samo poruka: “Epl pej je dostupan u SAD”. Tanjug