SEUL, BERN, Južnokorejski proizvođač vozila Kia motors zabilježio je prošle godine pad neto profita od 26 odsto, zbog rasta operativnih troškova, kao i snažnog vona, koji južnokorejske izvoznike čini manje atraktivnim u odnosu na japansku konkurenciju, saopšteno je iz te kompanije.
Neto profit Kije motors, koja je u vlasništvu Hjundaija, samo u četvrtom kvartalu prošle godine potonuo je 54 odsto u odnosu na isti period godinu ranije, na 436,2 milijarde vona (343,7 miliona franaka), prenosi švacjarski list 24 sata.
Kako se navodi u saopštenju, obim prodaje bilježi pozitivni trend, kako za Kiju, tako i na nivou grupe Hjnudai, međutim, prihodi su u opadanju zbog snažne domaće valute nasuprot slabom japanskom jenu što obezbeđuje tržišnu prednost za Tojotu i Hondu.
Još od polovine 2013. godine južnokorejska moneta konstantno raste u odnosu na najveće svjetske valute. Von je porastao 5,7 odsto u odnosu na jen u četvrtom kvartalu prošle godine, dok je rublja pojeftinila prema vonu 33 odsto, prema podacima Blumberga.
Neto profit Kije motors za cijelu prošlu godinu vrijedio je 2.994 milijarde vona, prema 3,817 milijardi u 2013, dok su prihodi opali 1,1 odsto, na 47.097 milijardi vona.
Kia je u 2014. prodala ukupno 2,907 miliona vozila, uz rast od 5,9 odsto.
Konjunktura u tekućoj godini ostaće nepovoljna, ističe se u saopštenju, uz podsjećanje na visoku vrijednost vona, usporavanje kineske ekonomije, geopolitičke rizike na tržištima nekih zemalja u razvoju, i sve intenzivniju konkurenciju.
U tom kontekstu, menadžment ove kompanije predviđa da će u 2015. godini prodaja iznositi 3,15 miliona jedinica, uz rast od 3,6 odsto.
Isti izvor navodi da je Hjundai motor već objavio svoje rezultate, objelodanivši pad neto profita od 15 odsto u prošloj godini, na 7.649 milijardi vona, odnosno oko 6,0 milijardi evra.
Za tekuću poslovnu godinu Hjundai i Kia predviđaju najslabiji porast prodaje na nivou grupe počev od 2006, na oko 8,2 miliona vozila, što bi bio rast od 2,5 odsto. Tanjug