PARIZ, Francuski proizvođač automobila Pežo Sitroen ostvario je prošle godine rast prodaje nakon tri godine pada, zahvaljujući uspješnim rezultatima u Kini, koja je prestigla Francusku i postala najveće tržište za kompaniju.
Drugi po veličini evropski proizvođač vozila prodao je u 2014. 734.000 automobila u Kini, 31,9 odsto više nego u 2013, uvećavši svoj udio na kineskom automobilskom tržištu na 4,4 odsto, prenosi agencija Frans pres.
Globalna prodaja francuske kompanije istovremeno je porasla 4,3 odsto na 2,9 miliona vozila.
U Kini je prodaja vozila marke “pežo” skočila 43,1 odsto na 386.565 automobila, od čega su trećinu činili terenci. Pežo je u Kini u 2014. otvorio 100 novih prodavnica vozila.
Kompanija je u Francuskoj prošle godine prodala 637.682 vozila, a u cijeloj Evropi prodaja je porasla 8,1 odsto na 1,8 miliona vozila.
U Rusiji i Brazilu, uslovi poslovanja bili su teži, dodaje Pežo Sitroen, prenose agencije.
Firma je u 2013. imala neto gubitak od 2,32 milijarde evra, u odnosu na manjak od 5,01 milijarde iz prethodne godine.
Podaci za 2014. još nisu izračunati.