NJUJORK, Google je prošle godine zabilježio oštar pad kad je riječ o pretraživanju na internetu, ujedno i najlošiji rezultat još od 2009. godine, za šta je u velikoj mjeri zaslužan upravo Yahoo koji je u istom periodu ostvario rast.
Kako piše Mashable, negativna statistika može se posmatrati kao nova šansa za poslovanje kompanije Yahoo koja će se gotovo sigurno odraziti na njenu budućnost.
I dok je Google zabilježio pad od 2,1 odsto na području pretrage, Yahoo je imao rast od 1,8 procenata, te je udio na tržištu ponovo povratio na dvocifreni postotak koji sada iznosi 10,4 odsto.
Ipak, kada se u obzir uzme ukupna statistika, Google je ubjedljivo na vrhu s udjelom od tri četvrtine svih pretraga. Na drugom mjestu je Microsoftov pretraživač Bing koji je vremenom uhvatio veliki zalet i sada ima 12,5 odsto udjela, dok se odmah iza njega nalazi Yahoo sa najvećim rastom pretraživanja u posljednjem periodu.
Jedan od razloga zbog kojih je Yahoo doživio rast, jeste promjena primarne pretrage na browseru Firefox, s kojom je kompanija sklopila partnerstvo.
Povećanje pretraživanja znatno je uticalo na rast prihoda Yahooa koji se prethodnih godina suočio s ozbiljnim finansijskim problemima prouzrokovanim padom akcija. Kada su reklame u pitanju, Yahoo sada inkasira znatno više sredstava zahvaljujući povećanoj pretrazi. Bizlife.rs