NJUJORK – „Brutalni“ pad cijene litijuma otežao je zapadnim kompanijama konkurenciju sa kineskim kompanijama zbog njihovih nižih troškova, objavio je Financial Times uz informaciju da je najveći proizvođač litijuma na svijetu, američka kompanija Albemarle primorana da reže planove za širenje i traži pomoć države.
Albemarleje, dodaje FT, a prenosi Beta, pozvao vlade da intervenišu kako bi se smanjila dominacija Kine na tržištu minerala koji pokreću električne automobile.
Kent Masters, izvršni direktor ove američke kompanije, zatražio je više pomoći od država i proizvođača automobila kako bi se borili protiv kineske konkurencije nakon kolapsa tržišta litijuma, ključnog sastojka baterija koje se koriste u električnim i plug-in hibridnim vozilima.
„Ako ćemo graditi zapadne lance snabdijevanja (za električne automobile), mora se djelovati odmah“, rekao je Masters za Financial Times.
Cijena litijuma je pala za više od 80 procenata od početka 2023, i dospjela na manje od 12.000 dolara po toni, zbog globalnog usporavanja prodaje električnih automobila i novog talasa snabdijevanja mineralom.
Zbog pada cijena litijuma i njemačka kopanija BASF odlučila je da odustane od plana da investira u litijumski sektor Čilea, objavio je početkom jula Bloomberg News, navodeći da je do toga došlo pošto je globalno usporavanje prelaska na električna vozila dovelo do smanjenja potražnje za metalima od kojih se prave baterije.
FT piše da je kompanije Albemarle u srijedu najavila drugi krug planova za smanjenje troškova ove godine, što će uključivati zatvaranje proizvodne linije i obustavu proširenja u njihovoj rafineriji litijum hidroksida u Kemertonu u Australiji.
Ovaj potez, koji će rezultirati umanjenjem vrijednosti od približno milijardu dolara i smanjenjem broja radnih mjesta za 300, odražava veliku prednost Kine u rafinisanju strateških minerala, rekli su analitičari.
Kina, prema podacima Benchmart Mineral Intelligence, obrađuje 65 procenata svjetskog litijuma i ima prednost zbog jeftinijih troškova izgradnje, subvencija i tehničkog znanja, navodi FT a prenosi Beta.Biznis.rs
13 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Čudi me da ona botina LitijumManijak nije ovo komentarisao.
Izgleda da mu nije relevantan Bloomberg News, on vjeruje samo u Dodik info.
Odličan tekst o siromaštvu i resursima:
https://www.capital.ba/korumpirane-rezime-je-lako-kupiti/
vi antiLi TIJUMASI VERUJETE U ZUTU STAMPU ZAPADNE PROPAGANDE , KOJA VAS I PLACA.
CUDI ME DA OVAJ AKRAP MILIVOJE VERUJE PROPAGANDI. SLADAK ZAPADNI KES.
Kaj si rekel, bre? Akrap?
Budalu nit ****, nit kući vodi. Bre!
a bre, AKRAP JE AKRAP, NE?
Kaj si rekel?
I am saing MILIVOJE IS AKRAP.
You are saing? Saing? Nepismeni, nedostaje ti jedno slovo, ne? Da!
Akrap? U Banjoj Luci se ta riječ nije nikad koristila. Prevedi.
TAKO JE FUNY KAD SE TIPOVI PALE NA REC.
Izvinjavam se što se miješam u drugarsku raspravu. Aludiraš na tipove koji se pale na riječ hepek? Zaboravio? Koji si ti smrad!
Evropa je na porast potražnje reagovala svojim starim refleksom – da kolonizuje! I ovaj put su se vratili na pokušaj kolonizacije Galskog sela zvanog Srbije, jer više ih ni Afrička plemena baš ne bendaju kao nekad… U međuvremenu su KINEZI RAZVILI NATRIJUMSKE BATERIJA… Zasad su duplo “lošije” (kapacitet, vijek trajanja, sve), ali su 7 (sedam) puta jeftinije… BYD ih ima, i ne samo BYD