BALTIMOR – Rušenje mosta Frensis Skot Ki u Baltimoru moglo bi da košta osiguravače milijarde dolara odštete, ocjenjuju analitičari.
Oni navode da bi troškovi mogli da dostignu oko četiri milijarde dolara, što bi bio rekordan gubitak osiguranja transporta.
Šest osoba i dalje se vode kao nestale nakon udara kontejnerskog broda “Dali” pod zastavom Singapura u most u utorak, što je dovelo do rušenja mosta i zatvaranja jedne od najprometnijih američkih luka, prenosi Reuters.
Neizvjesno je kada će luka u Baltimoru ponovo biti otvorena, a osiguravači procjenjuju gubitke koji uključuju imovinu, teret, pomorstvo, obaveze, trgovinske kredite i nepredviđene prekide poslovanja.
U zavisnosti od dužine trajanja blokade i prirode pokrića prekida poslovanja za luku Baltimor, osigurani gubici mogu iznositi dve do četiri milijarde dolara, procenjuju analitičari. To bi premašilo rekordne osiguravajuće gubitke od katastrofe luksuznog kruzera Costa Concordia 2012. godine.
Osiguranje od odgovornosti za brod, koje pokriva štetu i povrede morske životne sredine, obezbjeđuje se preko osiguravača zaštite i obeštećenja poznatih kao P&I Clubs.
Međunarodna grupa P&I Clubs kolektivno osigurava približno 90 odsto teretnih transporta u svijetu, a članovi P&I Clubs međusobno se reosiguravaju tako što dijele potraživanja veća od 10 miliona dolara.
Agencija Moody’s Ratings navela je da je oko 80 različitih osiguravača obezbjedilo to pokriće brodskim osiguravačima.
Iako se očekuje da će ukupna šteta biti visoka, malo je vjerovatno da će biti značajna za pojedinačne reosiguravače, jer će biti raspoređena na više njih, ocenjuje Moody’s. Biznis.rs