BERLIN – Počinju li mladi ranije da piju pivo, vino i žestoka pića pod uticajem reklama? Većina njemačkih građana marketing alkohola ocjenjuje štetnim, pokazuje jedna objavljena anketa.
Skoro četvrtina ispitanika, njih 24 odsto, je ocijenilo da reklame “svakako” utiču na mlade, a još 42 odsto da “uglavnom” to čine.
U istraživanju koje je od instituta Forsa naručio fond zdravstvenog osiguranja DAK, 29 odsto anketiranih je zaokružilo odgovor da reklame alkoholnih pića uglavnom, a samo dva odsto da “nikako” ne utiču.
Preostalih tri odsto je izjavilo da ne zna utiče li reklamiranje alkoholnih pića na mlade da počnu sa konzumacijom.
Povjerenik vlade za pitanja zavisnosti, Burkart Blinert, se slaže sa većinom i zahtijeva stroga ograničenja reklamiranja i sponzorstva.
“Reklamiranje djeluje i to posebno na djecu i mlade. Što ranije i češće djeca viđaju reklame alkohola, utoliko češće su skloniji da probaju alkoholno piće” rekao je Blinert.
Skoro četiri petine ispitanika, njih 79 odsto, ocjenjuje da reklame alokoholnih pića treba da uključe upozorenje o štetnosti po zdravlje, dok 19 odsto smatra suprotno.
Žene i mladi iz starosne grupe 14-20 godina, nešto češće od muškaraca i odraslih uopšte, cijene da je upozorenje korisno.
“Trebalo bi da preispitamo pristup marketinga adiktivnih proizvoda” rekao je predsjednik DAK, Andreas Štorm.
Prema njegovim riječima, upozorenje uz reklame i kontrakampanja su važan deo prevencije.
Forsa je za istraživanje u julu i avgustu anketirala 1.253 građana starijih od 14 godina.
DPA