Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Porodični biznis ministra Mitrovića raste uz pomoć države

    23. Juna 2025. — 12:25

    Uprava podržala preuzimanje „Krajinapetrola“, radnici i INA protiv

    23. Juna 2025. — 11:55

    Sa hiljada kineskih kamera svi gledaju šta radite u kući, na poslu, teretani ili šetnji (FOTO/VIDEO)

    23. Juna 2025. — 11:11

    Javna preduzeća u budžet uplatila samo 14,5 od planiranih 100 miliona KM  

    20. Juna 2025. — 16:06
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46

    Prekinuto istraživanje i vađenje nafte na jedinom nalazištu u BiH

    21. Juna 2025. — 10:04

    Uprava podržala preuzimanje „Krajinapetrola“, radnici i INA protiv

    23. Juna 2025. — 11:55

    Investitori tu defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Svjetske berze pod pritiskom zbog krize na Bliskom istoku

    22. Juna 2025. — 13:36

    Profesije koje u Njemačkoj donose platu veću od 100.000 evra godišnje

    22. Juna 2025. — 08:01

    Investitori tu defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Crna Gora u trci za najpoželjniju destinaciju

    16. Juna 2025. — 09:00

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46

    Izvoz iz BiH procentualno raste više od uvoza

    21. Juna 2025. — 14:19
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Organsko povrće na vodi i bez grama hemije

    14. Juna 2025. — 12:50

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    One su same stvorile svoje bogatstvo: Ovo su najbogatije žene svijeta

    22. Juna 2025. — 15:38

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Krajner: PR „interventni tim“ u kriznim situacijama

Krajner: PR „interventni tim“ u kriznim situacijama

Bojana NinkovicBojana Ninkovic28. Marta 2023. — 08:13Nema komentara6 minuta čitanja
Andrej Krajner
FOTO: Iztok Lazar

BANJALUKA –  Komunikacijski menadžeri često su ti koji znaju predvidjeti moguće krizne scenarije, moguće odgovore i dostupna rješenja. Krizni scenariji se, dakle, mogu čak i spriječiti, ali ako do krize, a time i do potrebe za komunikacijom, ipak dođe, PR je svakako dio “interventnog tima” i rješenja.

Andrej Krajner
FOTO: Iztok Lazar

Istakao je ovo u intervjuu za CAPITAL direktor komunikacija NLB grupe Andrej Krajner, ovogodišnji dobitnik priznanja PRO.PR Globe awards.

Krajner, između ostalog, govori o PR-u kriznim situacijama, razlici PR u svijetu i regionu, kao i o svojoj karijeri.

CAPITAL: Dobitnik ste priznanja PRO.PR Globe awards. Šta za Vas predstavlja to priznanje?

KRAJNER: Ako ikome, onda komunikacijskim stručnjacima ne treba objašnjavati koliko truda treba uložiti da bi se trend pomalo narušenog ugleda okrenuo u sasvim drugom smjeru. Međutim, to je upravo naš put. Činjenica da se već duže vrijeme osjeća nova energija u komunikacijama NLB grupe vjerojatno nije promakla nikome ko prati marketing i komunikacije u regiji.

Kad smo godinama ranije moj tim i ja krenuli u projekat preuređenja i centralizacije cjelokupnog sektora marketinga i komunikacija Grupe, pristupili smo tome sistematski. Prvo smo se zapitali ko želimo biti, a zatim smo jasno odredili smjer i korake. Dalje, strateške smo odluke postepeno prenosili u korporativno komuniciranje, vizuelni imidž, oglašavanje, sportski marketing, digital, održivost i tako dalje.

Upornim radom, razumijevanjem okoline i stalnim prilagođavanjem postigli smo gotovo nezamislivo – danas su banke u našoj Grupi prepoznate kao jedna od najuglednijih na svim tržištima na kojima poslujemo, što dodatno potvrđuju brzina osvajanja tržišnih udjela i izuzetni poslovni rezultati Grupe.

Sve se to ogleda u nagradama i priznanjima stručne javnosti, što svakako raduje, jer potvrđuje da radimo dobar posao i da naš trud nije bio uzaludan, posebno s obzirom na doista zahtjevan put koji smo morali prevaliti. Priznanja nas čine ponosnim i motivišu nas, a s druge strane utiču i na ugled banke kao poslodavca. Naime, kao aktivni regruter želimo privući najbolje i najtalentovanije ljude na tržištu, a u njihovim očima nagrade su svakako dokaz da dobro radimo i da radimo na zanimljivim projektima.

PR stručnjaci ne smiju biti oslonjeni samo na znanje i iskustvo vlastite profesije

CAPITAL: Koliko su ovakve konferencije značajne za razvoj PR profesije?

KRAJNER: One su bez sumnje odlična prilika za razmjenu dobrih praksi, sticanje novih znanja i sklapanje novih poznanstava, zato uvijek podstičem svoj tim da ih pohađaju u što većem broju. Međutim, i to ne mogu dovoljno naglasiti, PR stručnjaci nikada ne smiju dopustiti da budu ograničeni samo na znanje i iskustvo vlastite profesije. Izađite van. Proširite svoje horizonte. Potražite marketinške, strateške, digitalne vještine, naučite psihologiju ili jednostavno potražite inspiraciju. Ne samo da će vas to održati u vrhu vlastite profesije i pružiti ključni mehanizam podrške u vašim kompanijama, nego će i izgraditi vašu relevantnost do te mjere da ćete moći korisno raditi ono zbog čega ste zapravo tu – oblikovati strateške poslovne odluke kompanija za koje radite.

CAPITAL: Recite nam nešto o svojoj karijeri. Gdje ste bili zaposleni i kako se razvijala vaša karijera?

KRAJNER: Na početku studija svakako nisam zamišljao da ću završiti u marketingu i komunikacijama. Moj studij i moja ljubav su, naime, uvijek bile političke nauke. Ipak, kao vrlo mlad počeo sam raditi kao konsultant za korporativno komuniciranje u agenciji Pristop, a rad na multidisciplinarnim komunikacijskim projektima i s različitim klijentima bio je toliko zanimljiv i raznovrstan da me potpuno zaokupio. Zato je nastavak rada u komunikacijama bila jednostavna odluka. „Si.mobilu“ (današnjem A1) pridružio sam se 2011. godine kao voditelj korporativnih komunikacija, a kasnije sam preuzeo i ulogu direktora komunikacija njegove sestrinske kompanije „Vip mobile“ u Srbiji. Bilo je to vrlo zanimljivo međunarodno iskustvo, ali i prilično naporno jer sam puno bio na putu. „Si.mobil“ i telekomunikacijska industrija uopšteno su u to vrijeme prolazili kroz velike promjene i to me možda učinilo spremnijim za nove poslovne prilike. Zapravo, nisam ni zamišljao da ću ikada moći raditi u banci, pogotovo (u ono vrijeme) državnoj banci, ali nakon nekoliko razgovora s upravom sam vrlo brzo shvatio da su mogućnosti koje nudi NLB Grupa u Sloveniji i regiji izuzetno rijetke.

Banka je u to vrijeme bila na prekretnici, dobila je novu upravu, a počeli su se pokazivati i prvi pozitivni rezultati sanacije poslovanja i odgovarajućeg korporativnog upravljanja koji su uslijedili nakon velike finansijske krize. Pred bankom je bio važan projekat privatizacije, što je bilo vrlo izazovno i s komunikacijskog aspekta. Potreba za transformacijom komunikacije i marketinga podstakla me da se pridružim NLB Grupi. Nisam požalio zbog ove odluke i vjerujem da radimo zaista izvanredan posao.

Gledajući unazad na svoju karijeru, takođe moram biti iskren – imao sam i dosta sreće.

CAPITAL: Koji je značaj PR u kriznim situacijama?

KRAJNER: Dobri menadžeri znaju da bi komunikacije uvijek trebale biti jedan od ključnih stubova top menadžmenta kompanije. Sklon sam tvrditi da su kompanije koje to razumiju uspješnije te otpornije na krizu. Komunikacijski menadžeri često su ti koji znaju unaprijed predvidjeti moguće krizne scenarije, moguće odgovore i dostupna rješenja. Krizni scenariji se, dakle, mogu čak i spriječiti, ali ako do krize – a time i do potrebe za komunikacijom – ipak dođe, PR je svakako dio “interventnog tima” te rješenja.

CAPITAL: Koja je razlika između PR u regionu i svijetu, a koje su sličnosti?

KRAJNER: Mislim da zaista nema velikih razlika. U našoj regiji skloni smo misliti da je zapadni svijet puno napredniji ili da rade stvari za koje mi nikada nismo čuli. Mislim da to nije istina. Naravno, postoje razlike u veličini kompanija i tržišta, a samim tim i u raspoloživim resursima, ali iskreno vjerujem da PR i marketing najboljih kompanija u našoj regiji nimalo ne zaostaju za najboljima na globalnom nivou. Pogledajte, na primjer, samo kakvo marketinško čudo je napravio „Pipi“, šta radi moj najdraži „Hajduk“ u sportskom marketingu, kakve pomake je napravio „A1“ u Srbiji, pa do toga kako Statistička kancelarija Slovenije komunicira na Twitteru, a to je samo nekoliko primjera.

CAPITAL: Koliko je razvoj društvenih mreža uticao na PR i na koji način je uticao?

KRAJNER: Naravno da su nove platforme važne. Naravno da mijenjaju način na koji radimo. Ali, kako Mark Ritson voli reći „To je samo dobar marketing. Možemo zapaliti silose. To su samo alati“. Naš je posao razumjeti prednosti i slabosti svih dostupnih komunikacijskih alata ili platformi i koristiti ih sinergijski što je više moguće.

CAPITAL: Bojana Ninković

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
andrej krajner
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDisciplinski postupci protiv inspektora rijetkost, kazne simbolične
Sljedeći članak Maćić: Pred termoelektranama veliki ekološki troškovi

Povezani članci

Capital teme 13 minute čitanja

Jašarspahić: Na Sarajevskoj sedmici energije i klime o ključnim pitanjima za energetsku tranziciju

Capital teme 39 minuta čitanja

Nobelovac Joseph Stiglitz za CAPITAL: Rusija bi mogla da zaradi od sankcija

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Porodični biznis ministra Mitrovića raste uz pomoć države

23. Juna 2025. — 12:2502 minute čitanja

BANJALUKA – Ministar privrede i preduzetništva Vojin Mitrović preko institucija Republike Srpske priprema teren za realizaciju još jedne vrijedne investicije

Uprava podržala preuzimanje „Krajinapetrola“, radnici i INA protiv

23. Juna 2025. — 11:55

Sa hiljada kineskih kamera svi gledaju šta radite u kući, na poslu, teretani ili šetnji (FOTO/VIDEO)

23. Juna 2025. — 11:11

Javna preduzeća u budžet uplatila samo 14,5 od planiranih 100 miliona KM  

20. Juna 2025. — 16:06

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti