BRISEL – Trgovcima na evropskom tržištu nametnuta je drugačija politika isticanja cijena da bi kupci tačno znali koliki popust dobijaju.
Trgovac ima pravo da izloži koliko god želi artikala na sniženju, ali ne smije da zavarava kupce.
Kako je nepoštena poslovna praksa uočena na nivou cjelokupnog tržišta EU, evropski zakonodavac uveo je nova pravila za iskazivanje cijena tokom sniženja.
Kako bi se stalo na kraj lažnim popustima, izmjenom propisa o zaštiti potrošača uređen je posebno segment prikazivanja cijena, piše portal “Poslovni”.
Aktuelno zimsko sezonsko sniženje prvo je koje se organizuje po tim standardima, a suština je da je trgovac dužan da istakne dvije cijene.
Naravno, ovakvo pravilo važilo je i ranije. Međutim, sada je precizirano da se uz cijenu na sniženju prikazuje i ona najniža koja je bila aktuelna za konkretan artikal u periodu od 30 dana prije uvođenja sniženja.
Time se trgovci sprečavaju da kao reper navode najvišu cijenu proizvoda, onu na početku sezone, što se najčešće i događalo.
Kupci su tako dovođeni u zabludu da dobijaju značajno veći popust od realnog.
U slučaju prodaje robe sa sniženom cijenom, trgovac, odnosno pružalac usluge, dužan je da pored ponude prodajnog podsticaja, na prodajnom mjestu jasno istakne i sniženu i prethodnu cijenu.
Sezonsko sniženje je prodaja robe po sniženoj cijeni nakon proteka sezone i može se organizovati najviše dva puta godišnje.
Sezonsko sniženje započinje u razdoblju između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula.
Ono može trajati najviše 60 dana. Poslovni dnevnik