BANJALUKA – Grad Banjaluka će autobuskim prevoznicima plaćati 60.000 KM mjesečno da održavaju nerentabilne seoske linije.
Ti iznosi će se isplaćivati u vidu subvencija iz gradske kase i predstavljaju dodatnu finansijsku injekciju za prevoznike, kojima je nedavno odobreno i poskupljenje karata.
Direktor „Autoprevoza“ Dejan Mijić je potvrdio da je postignut dogovor sa Gradom da se sufinansiraju linije koje nemaju dovoljan broj putnika.
„To su linije koje ne mogu biti rentabilne čak ni sa poskupljenjima karata. Zbog toga će Gradska uprava izdvojiti subvencije“ rekao je Mijić za CAPITAL.
Na sastanku koji je nedavno održan sa predstavnicima gradske administracije dogovoreno je da će Grad plaćati subvenciju od 0,25KM po kilometru za te linije.
„Mi smo izračunali da nam minimalno treba više od 0,40 KM za određene prigradske linije. Međutim, u Gradskoj upravi su nam rekli da ne postoje ta sredstva u budžetu. Onda smo se usaglasili da se isplaćuje 0,25 KM za kilometar sve dok se ne izradi studija o javnom prevozu, koja bi trebala pokazati kakvo je pravo stanje u ovoj oblasti, odnosno koje linije nisu ekonomski opravdane“, naveo je Mijić.
Iako nisu dobili traženi iznos Mijić kaže da će dogovorene subvencije pomoći preduzećima koja saobraćaju na ovim linijama.
Objasnio je da će prevoznici mjesečno fakturisati pređene kilometre Gradu, te da bi isplata subvencija trebala početi zaključno sa ovim mjesecom.
Gradski menadžer Bojan Kresojević je potvrdio da će Grad za nerentabilne linije iz gradske kase mjesečno izdvajati 60.000 KM.
„One su nerentabilne jer nemaju dovoljan broj putnika, a ne mogu se ukinuti, jer ljudi iz tih dijelova Banjaluke od njih zavise. Cilj ove mjere je da održimo javni prevoz, zato se i gradska administracija odlučila na ovaj korak. Ove subvencije će se isplaćivati sve dok ne pronađemo konačno rješenje za probleme koje imamo u javnom prevozu“ kazao je Kresojević za CAPITAL.
Konačno rješenje bi trebala da ponudi studija o javnom prevozu. Odnosno ona bi trebala utvrditi koliko putnika ima na pojedinačnim linijama, koje trase treba mijenjati i slično.
Kada će ona biti spremna Kresojević nije mogao reći, jer se izrada tog dokumenta se još ni ne nazire. Naime, studija je trebala biti urađena još polovinom prošle godine, ali za sada je bio samo jedan neuspjeli pokušaj.
Grad je raspisao tender za studiju, ali je postupak žalbe trajao više od dva mjeseca i ta nabavka je na kraju pala. Sada Grad treba pokrenuti novi postupak, ali Kresojević nije mogao reći kada će biti raspisana nova javna nabavka.
Skupština grada Banjaluka je ove godine dva puta odobrila poskupljenje karata u javnom prevozu, zbog drastičnog rasta cijena goriva.
Iako je odobreno poskupljenje karata, Grad Banjaluka se obavezao da će sufinansirati mjesečne karte za pojedine kategorije kao što su penzioneri, djeca iz višečlanih porodica i slično.
Osim toga Grad Banjaluka je zbog pojave virusa korona više puta pomagao rad prevoznika, koji su imali probleme u radu zbog redukovanih broja polazaka i smanjenog broja putnika. Za te namjene je iz gradske kase prevoznicima isplaćeno više stotina hiljada maraka.
CAPITAL: Vesna Popović
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Zašto niko ne pokrene inicijativu izgradnje trolejbuske linije u Banjaluci i uvođenje trolejbusa ? Banja Luka nije više mali grad. Trolejbus je isplatiiviji od autobusa.
I ja sam se to pitao.
Trolejbusi ne trebaju ni baterije ni dizel a ne proizvode nikakvo zagadjenje a morali bi osnovati gradsko saobracajno preduzece.
Gradski autobusi sigirno trose ogromne kolicine goriva koje uvozimo a struju izvozimo.
Najjednostavnije resenje bi bilo izraditi trolejbus i onda bi imali javni prevoz koji fukcionise i u slucaju potpunog nedostatka nafte(npr u sl. sankcija). Vjerujem da su razlozi za izgradnju trolejbusa upravo ono zbog cega ga i nece izgraditi.
Politicari ogroman novac kradu upravo na izvozu te struje a kada drzavna elektrana prodaje drzavnom preduzecu struju, tu bas i nema prostora za kradju.
Istovremeno bi i naftasi ostali bez posla na kome uzimaju veliki novac ali ovi nazovi prevoznici.
Drustvu bi se sigurno isplatilo ali ne i biznismenima.
Umjesto sto hoce da ulozi 23 miliona u rasvjetu, Drasko bi mogao da napravi upravo taj potez. A kao ekoloski prihvatljiv projekat sigurbno bi dobio finansijsku podrsku eu.
Potrebna su velika sredstva za taj poduhvat, ali sve se to može izvesti uz podršku EBRD-a i drugih fondova. Međutim, vlast u BL nije baš zainteresovana da podigne kvalitet usluge javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika što se može vidjeti i sa trenutnom politikom.
I još bih istakao da je GU 2007. godine odbila pomoć iz EU u vidu finansiranja obnove 70% voznog parka koji bi bio u vlasništvu Grada, takođe 2020. godine Grad nije želio da pod svoju kontrolu stavi prodaju karata i isplaćuje prevoznike po pređemom kilometru, zato danas imamo ovako loš javni prevoz.
Ne znam zašto, ali mi i ovaj prijedlog izgleda kao predizborno obećanje.