Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

    27. Decembra 2025. — 13:15

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    BiH vodeća u Evropi po doznakama iz inostranstva

    27. Decembra 2025. — 10:33

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

    27. Decembra 2025. — 15:00

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

    27. Decembra 2025. — 12:20

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Otkupljeno 24.000 tona voća i 43.000 tona povrća

    27. Decembra 2025. — 09:53

    Proizvođači u Srpskoj prikupili više mlijeka nego lani

    27. Decembra 2025. — 09:01

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Britanci sve siromašniji

    27. Decembra 2025. — 11:30

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Prevoznici zbog komplikacija na carini sele firme iz BiH

Prevoznici zbog komplikacija na carini sele firme iz BiH

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević22. Maja 2022. — 08:492 komentara3 minute čitanja
prevoznici
Foto: RAS Srbija

BANJALUKA, SARAJEVO – Prevoznici u drumskom teretnom saobraćaju bezuspješno pokušavaju riješiti problem složenih carinskih procedura zbog kojih danima čekaju na graničnim prelazima BiH.

Tvrde da na razumijevanje nadležnih nisu naišli, zbog čega sele kompanije iz zemlje, a vozači odustaju od posla.

Prevoznici u drumskom teretnom saobraćaju 12 godina ukazuju na složene procedure koje su vezane za prelaz granice, izvoz ili uvoz robe, zbog kojih čekaju po dva ili tri dana, a kao razlog navode neadekvatan rad Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIOBiH).

Na papire se u EU čeka deset minuta, a u BiH i po tri dana

“Problemi s kojima se susrećemo na carinskim terminalima i graničnim prijelazima u BiH vi ne možete vidjeti nigdje u Evropi. Bilo gdje da uđete u fabriku u Evropskoj uniji, uz utovar robe za deset minuta dobijate neophodne papire za odlazak na krajnju destinaciju. Problemi nastaju kada dolazite u BiH”, kaže predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS Nikola Grbić.

Na najfrekvetnijim graničnim prelazima, odnosno Gradiška, Rača, Izačić i Brod, gdje se nerijetko bilježe velike gužve, vozači s robom u kamionima čekaju i po dva, odnosno tri dana. Grbić navodi da je ovo presudan faktor za mnoge vozače koji napuštaju BiH, odlazeći na rad u zemlje Evropske unije.

“U protekle tri godine BiH je napustilo više od 5.000 profesionalnih vozača, a više od 1.300 prijevozničkih firmi izvršilo je preregistraciju u Sloveniji i ostalim evropskim zemljama. Postojao je prijedlog da BiH sa Srbijom, Sjevernom Makedonijom i Albanijom uđe u takozvani mali Šengen, koji bi olakšao prenos robe i putnika, uz manje čekanje na graničnim prelazima i carinskim terminalima, međutim naša vlast taj postupak je propustila”, navodi Grbić.

Zbog procedura na graničnim prelazima i carinskim terminalima privreda ima i velike novčane gubitke. Zbog cijele situacije i Grbić je dio svoje firme preregistrovao u Sloveniji.

“Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Savjet ministra BiH pa na neki način i UIOBiH prolongirali su tri ili četiri roka za ulazak u pojednostavljeni postupak carinskih procedura na carinskim terminalima i graničnim prelazima. Zadnji datum je bio 1. april ove godine, ali vidimo da se to nije obistinilo jer prevoznici i danas čekaju na carinskim terminalima po nekoliko dana”, nastavlja Grbić.

Bez odgovora nadležnih

On kaže da ne postoji državna institucija kojoj prevoznici iz cijele BiH nisu uputili dopis za rješavanje ove situacije, međutim, konkretni potezi nisu napravljeni.

“Nijedan odgovor nismo dobili, doslovno su nas saslušali i sve se završavalo na tome, a rješenje problema je vrlo jednostavno. Potrebno je da radnici UIOBiH konačno adekvatno počnu raditi svoj posao te da angažman nadležnih inspektora koji su vezani za carinjenje bude značajniji, jer njima radno vrijeme nije isto kao i carini, što je nevjerovatno”, tvrdi Grbić.

Pored ovog problema, prijevoznici rade u vrlo teškim uslovima izazvanih inflacijom, nekontrolisanim divljanjem cijena nafte i naftnih derivata, zbog čega su nedavno održali protestno okupljanje u Banjaluci.

S druge strane, ni zaposlenici UIO BiH nisu zadovoljni uslovima u kojima rade, zbog čega su početkom aprila započeli višednevni štrajk upozorenja.

Kroz ovu zakonsku mogućnost, tražili su višu platu, odnosno da im osnovica za obračun bude u iznosu iz 2008. godine, a u štrajk su tada krenuli jer Savjet ministara BiH nije imao razumijevanja za njihove zahtjeve. Klix

carina bih prevoznici
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKina pojačava uvoz nafte iz Rusije po povoljnim cijenama
Sljedeći članak Pokrivenost uvoza izvozom 68,1 odsto

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

NOVOSTI 04 minute čitanja

Kupovina zgrade “Grand trade” nije propala, ali je posao otežan

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Pametno 23. Maja 2022. 08:18

    Koliko treba biti pametan i ubrzati postupak carinjenja.Pošaljite ove naše uhljebe u neku stranu državu na obuku, par dana i priča završena.Ili da ode premijer jedan, na neku granicu i vidi, za koliko stranci to završavaju i naloži isti rok našim uhljebima

    Odgovori
  2. MakiBL 23. Maja 2022. 19:05

    Prepale se gazde da će morati plaćati radnike pošteno i da će se saznati šta voze u kamionima. Drugo, nepismene gazde ne žele da rade pošteno, jer su tako navikli na rodnoj grudi. Razvijeni svijet je konačno odlučio da tim neartikulisanim amebama u bmw-u dokaže da su suvišni na betonu – sve dok se na njemu ponašaju kao u šatoru. Školuj se pa postani gazda, ili budi radnik – nema treće.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

27. Decembra 2025. — 13:1542 minute čitanja

Riječ je o profesoru Vladimiru Stojanoviću koji je ove godine sklopio sporazum sa Tužilaštvom BiH o priznanju krivice za trgovinu falsifikovanim diplomama.

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:33

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.