Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

    25. Decembra 2025. — 20:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Prodavci polovnjaka optužuju UIO da pomaže trgovcima novih automobila

Prodavci polovnjaka optužuju UIO da pomaže trgovcima novih automobila

Ratko BogosavacRatko Bogosavac17. Maja 2022. — 15:18Nema komentara6 minuta čitanja
Foto: Agencije

MOSTAR – Uvoznici polovnih vozila s područja Hercegovine pisali su Ministarstvu spoljne trgovine i ekonomskih odnosa, Delegacija EU u BiH, Upravi za indirektno oporezivanje nakon što im je Uprava za indirektno oporezivanje otežala uvoz iz Nizozemske. 

Foto: Agencije

Ukratko, tvrde da im je Uprava za indirektno oporezivanje aktom koji je donijela 30. marta naložila dodatnu provjeru za svako nizozemsko vozilo, za što unaprijed moraju dati i visoki polog, iako je 99 provjerenih vozila ispravne dokumentacije. Potom polog moraju čekati, često i duže vrijeme, a uvezeno vozilo ne znaju kad će prodati. Mišljenja su da je sve urađeno smišljeno kako bi profitirale kompanije koje prodaju nova vozila.

“Nova vozila su isključena iz ove odluke i sumnjamo da je to stranački uvezani lobi koji prodaje nove automobile“, kažu na upit u jednoj od uvozničkih kuća, a više ih se okupilo u borbi protiv ovakvog akta UNO-a.

Navode da su revoltirani svime pisali i Evropskoj komisiji, obzirom da se radi o kršenju pozitivnih propisa i sporazuma.

Do sada je kažu uvoz vozila iz Nizozemske tekao normalno.

“Uvezeš auto, platiš PDV i to je to. Sad više ne znamo šta činiti. Moram dati 3.000 maraka za provjeru, a ne znam kada ću vozilo prodati, i kad će mi taj novac vratiti. Ima ljudi iz RS kojim od 2017. nije vraćen novac, a vozilo koje je provjeravano bilo je uredno. Drugo, carinski depozit plaćamo samo na polovna vozila, a nova su isključili, što je apsurd”, pričaju nam dalje uvoznici. Traže jednakost, a ovakvo postupanje vide kao blokadu uvoza polovnih vozila.

“Uvozimo kvalitetna vozila, od 3-5 godina starosti, pa ne može svatko sebi priuštiti novo vozilo, a ovo sve vodi k tome da nas se uguši”, ističu dalje uvoznici.

Ko prodaje nova vozila u BiH, kako se crtaju tenderi, te koja stranka koristi koju kuću da snabdijeva institucije u kojima ima svoje funkcionere mediji pišu već godinama.  Drugi pak naprasno dobiju akt.

Novi akt sve iskomplikovao

“Uprava za indirektno oporezivanje je 30. maja 2022. izdala akt svim carinskim ispostavama u Bosni i Hercegovini da za polovna vozila iz Nizozemske koja se puštaju u slobodan promet na teritoriji Bosne i Hercegovine nakon 1. aprila 2022. obavezno upute EUR 1, odnosno izjavu izvoznika na naknadnu provjeru u Nizozemsku. Iz navedenih razloga su se naši kupci iz Bosne i Hercegovine preorijentisali na dobavljače iz drugih zemalja EU”, kažu revoltirani uvoznici polovnih vozila.

Ističu da ovo nije samo udar na uvoznike, nego i na obične građane koji kupuju njihova vozila, koja su im ekonomski dostupna, a ipak kvalitetna.

Advokati smatraju da je ovakvo postupanje Uprave za indirektno oporezivanje u suprotnosti s odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropske unije i Bosne i Hercegovine koji propisuje:

“Rješenja koja Bosna i Hercegovina primijeni u odnosu na zajednicu ne smije dovesti ni do kakve diskriminacije između država članica, njihovih državljana preduzeća ili kompanija”.

U ovom slučaju to nije tako, a diskriminacija nizozemskih vozila je više nego očigledna.

“Budući da ovakvim postupanjem carinskih organa Bosne i Hercegovine naši kupci iz BiH odustaju od narudžbi, direktno smo kao izvoznici ugroženi i zahtijevamo da se ovakav odnos prema izvoznicima polovnih vozila iz Nizozemske izjednači sa odnosom prema izvoznicima iz ostalih članica EU”, kažu u dopisu domaćim vlastima i Kancelariji EU izvoznici.

Ističu da je moguć i administrativni zastoj između BiH i Nizozemske.

“Ovakvo postupanje carinskih organa BiH će prouzrokovati zastoj u radu administracije Nizozemske, nepotrebno će opteretiti redovno poslovanje kompanija izvoznika i na taj način narušavati osnovne principe na kojima se zasniva unaprjeđenje trgovine među zemljama potpisnicama ugovora. Carinski organi Nizozemske će ovakvim postupanjem kolega iz Bosne i Hercegovine dobiti na provjeru vjerovatno više hiljada dokaza o porijeklu na naknadnu provjeru, u vrlo kratkom vremenskom periodu, što će izazvati zastoj u administraciji Nizozemske“, navode dalje iz preduzeća uvoznika polovnih automobila iz Nizozemske.

Uvoznici su se obraćali medijima, ali i Parlamentarnoj skupštini BiH, Predstavničkom domu, Komisiji za spoljne trgovinu i carine, a gdje traže pojašnjenja akta koji su dobili od UIO-a BiH.

UIO tvrdi suprotno

U Upravi za indirektno oporezivanje tvrde da se ne radi o diskriminaciji, niti pogodovanju, nego ujednačavanju.

“Sektor za carine je zvaničnim putem dana 30. marta upoznao regionalne centre  i carinske ispostave o saznanjima u vezi izdavanja dokaza o porijeklu za polovna motorna vozila, prilikom izvoza iz Kraljevine Nizozemske u Bosnu i Hercegovinu, te uzimajući u obzir i dosadašnja postupanja ove zemlje, obavijestio carinske ispostave kod kojih se polovna putnička motorna vozila uvezena iz Nizozemske prijave za stavljanje u slobodan promet uz primjenu povlaštene stope carine, da od 1. aprila ove godine, dokaze o porijeklu, shodno odredbi Regionalne konvencije o pan euro mediteranskim preferencijalnim pravilima o porijeklu robe (”Službeni glasnik BiH”-Međunarodni ugovori, broj 15/14), vraćaju u postupak naknadne provjere ako za to ima osnovane sumnje, uz osiguranje eventualnog carinskog duga”, naveli su iz UIO.

Kako navode, riječ je o svim polovnim putničkim motornim vozilima iz Nizozemske koja se, od navedenog datuma stavljaju u slobodan promet, bez obzira koji datum je na fakturi, kada su naručena,  nabavljena, da li su i od kada smještena u carinsko skladište.

“Pravila su ista za sva rabljena putnička motorna vozila i sve uvoznike koji prilažu dokaz o preferencijalnom porijeklu robe i zahtijevaju primjenu povlaštene stope carine. Dakle, ovakvo postupanje nije imalo za cilj ”da se oteža poslovanje kompanijama koje se bave prodajom polovnih vozila, tj. u korist onima koje se bave prodajom novih vozila”, kako je to navela grupa uvoznika, već da se ujednači postupanje svih  potpisnica sporazuma o slobodnoj trgovini, koji daju mnoge olakšice i povlastice, ali ukoliko su ispunjeni određeni, propisani uslovi”, navode u odgovoru iz UIO.

Uvoznici, koji tvrde potpuno suprotno uz ostalo tvrde da im je najveći problem upravo osiguravanje eventualnog carinskog duga, gdje plaćaju visoke iznose za nešto što se neće ni dogoditi, umjesto da plate kad se nešto dogodi.

Uvoznici tvrde da je oko 1.800 (samo UIO Mostar) potvrda o porijeklu robe poslato na naknadnu provjeru u Nizozemsku, a da je 99 odsto potvrda ispravno izdato.

Uvoznici iz Hercegovine kažu da su novim aktom dovedeni pred zid i da neće odustati u borbi za jednakost, a da će alarmirati cijelu EU po ovom pitanju.

Hercegovina.info

novi automobili polovni automobili uio
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakBritanski guverner apokaliptično predviđa glad milionima ljudi
Sljedeći članak Najava događaja za srijedu, 18. maj 2022. godine

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Usvojeno poskupljenje vode u Banjaluci: Ovo su nove cijene

NAJAVE DOGAĐAJA 02 minute čitanja

Najava događaja za petak, 26. decembar 2025. godine

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

25. Decembra 2025. — 20:5532 minute čitanja

Milorad Dodik zatražio je od vršioca dužnosti predsjednika Republike Srpske Ane Trišić Babić da ne potpisuje ukaz o proglašenju Zakona

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:51

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.