BANJALUKA – Republička komisija za utvrđivanje sukoba interesa početkom godine dobila je novi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta. Radni zadaci podijeljeni su na nesvakidašnji način, gdje traženo obrazovanje često nema nikakve veze sa opisom posla.
Tako je, na primjer, u opisu zadataka predsjednice komisije Obrenke Slijepčević da priprema finansijske izvještaje, dok sa druge strane ekonomista zadužen, između ostalog, da priprema i organizuje sjednice. Praksa u drugim institucijama je, logično, obrnuta.
Međutim, to je tek početak nelogičnosti.
Naime, u Komisiji je sistematizovano radno mjesto “višeg stručnog saradnika za praćenje dostavljanja finansijskih izvještaja i pomoć pri računovodstvenim poslovima”, a koje treba da popuni osoba koja je završila Ekonomski fakultet.
Iako se iz opisa radnog mjesta vidi kako je riječ o finansijskim i računovodstvenim poslovima, ova osoba je zadužena i za “pribavljanje dokaza i utvrđivanja činjenica i analizi dokumenata u postupku utvrđivanja sukoba interesa”, pored ranije spomenutih poslova oko organizovanja i održavanja sjednica.
“Ekonomista prilikom postupanja sa finansijskim obrascima je u obavezi da obavijesti Predsjednicu ukoliko uoči da postoji nespojivost funkcija izabranih predstavnika, da bi ona mogla da postupa po zakonu”, kažu u Komisiji pokušavajući da objasne njegovu ulogu.
Interesantan je opis i radnog mjesta referenta za administrativne poslove, gdje se navodi kako on daje ispomoć tehničkom sekretaru, te pruža pomoć predjsednici Komisije u izradi akata zbog brzog kucanja.
“Za konačni akt koji definiše postojanje sukoba interesa ili ne potrebna je brzina kucanja koju administrativni radnik posjeduje, a koju je usavršio u sklopu svog školovanja”, kažu u Komisiji.
Pažnju plijene i posebni uslovi koji su propisani za pojedina radna mjesta. Tako se od višeg stručnog saradnika za pravne poslove traži brzo snalaženje u kriznim situacijama, a od tehničkog sekretara pouzdanost i tačnost.
Kako bi se te kompetencije utvrđivale u slučaju kada se ove pozicije u budućnosti budu popunjavale, znaju samo u Komisiji.
Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji je predvidio i da vozač pored redovnih zadataka obavlja i određene administrativne poslove.
Tako u komisiji otkrivaju kako se za vrijeme službenog puta komunikacija između Predsjednice i službe vodi preko vozača. Takođe pomaže predsjednici u prikupljanju pojedinih podataka.
Slijepčevićeva, koja je Pravilnikom odredila sebe da komunicira sa medijima, kaže kako je pravo svakog rukovodioca da organizuje rad kako on smatra da je najefikasnije.
“Naša Komisija, iako ima mali broj zaposlenih, dobro je organizovana i efikasna u obavljanju poslova koje su u njenoj nadležnosti”, kazala je ona.
Podsjećamo, rad Republičke komisije u prošloj godini bio je u fokusu Glavne službe za reviziju javnog sektora Republike Srpske koja je dala mišljenje sa rezervom kako na finansijske izvještaje, tako i na usklađenost poslovanja Komisije.
Samo nekoliko dana nakon što je izvještaj ugledao svjetlost dana, Slijepčevićeva je dobila novi, četvrti po redu mandat da rukovodi Komisijom.
Komisija je u toku prošle godine radila na 37 predmeta, što je uz 2019. godinu kada je bilo 34 predmeta, najmanje od njenog osnivanja.
Predsjednik, članovi Komisije i zaposleni na raspolaganju imaju budžet od oko 400.000 maraka.
CAPITAL: Dejan Tovilović
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Bjezte djeco odavde.