ZAGREB, Turistička agencija Croatia Luxury Rent za plasman luksuznog privatnog smještaja od kraja maja do kraja avgusta ostvarila je 12 odsto rasta dolazaka u odnosu na lani.
Prosječna popunjenost smještajnih kapaciteta bila je čak 86 odsto, otkrio je Josip Stulić, osnivač agencije koja ima ponudu duž čitave obale.
Pritom, najbolje rezultate su ostvarile Istarska i Primorsko-goranska županija, a sljede ih Zadarska i Splitsko-dalmatinska županija.
Najslabija ostvarenja bilježe županije s krajnjeg juga što se tumači značajnijom prometnom udaljenošću za auto posjetitelje, piše portal Poslovni.hr.
Za ukupno ostvareni pozitivan rezultat zaslužna je činjenica što je nakon završetka proljećnog lokdauna veći dio tržišta Hrvatsku ocijenio kao sigurnu destinaciju.
Stulić naglašava kako očekuje da će Hrvatska i sljedeće godine imati reputaciju sigurne destinacije.
“Najveći broj zahtjeva pri bukingu se odnosio na sigurnost smještaja, svojevrsnu izolaciju od većih turističkih kretanja i smještajni sadržaji koji omogućuju stalni boravak u jedinicama, poput bazena, džakuzija, spoljnih kamina, multimedije”, pojašnjava Stulić.
Od ukupnog broja gostiju, bilo je 26 odsto Njemaca, 11 odsto posjetilaca iz zemalja Beneluksa, 10 odsto Skandinavaca, devet odsto Austrijanaca, šest odsto Slovenaca te isto toliko Švajcaraca, pet odsto Mađara i Poljaka.
Ipak, širenje pandemije u jesen i ovoj agenciji će donijeti pad prometa od četiri odsto u odnosu na 2019. godinu.
“Naša su predviđanja da će domaći turizam i sledeće turističke sezone biti primamljiv gostima prvenstveno iz Europe, te očekujemo kako će Hrvatska i u 2021. biti jedan od turističkih lidera na Mediteranu”, ističe Stulić. Poslovni.hr