BANJALUKA – Nakon što je propao plan da u partnerstvu sa turskom firmom nabavi stotine radara kojima bi pokrili cijelu Republiku Srpsku, Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) Republike Srpske je odlučilo da tu investiciju finansira samostalno. MUP je danas raspisao tender za kupovinu 110 radara sa pratećom opremom, ukupne vrijednosti 10,2 miliona maraka ili oko dva miliona KM manje nego što je predviđao aranžman sa turskom firmom.
MUP RS će kupiti stacionarne i mobilne radare i opremu za primjenu savremenih tehnologija za evidentiranje prekršaja, prenos i obradu podataka o prekršajima.
Predviđena je nabavka 100 stacionarnih i deset mobilnih radarskih uređaja sa pratećom opremom, odnosno serverima, memorijom, računarima, monitorima, softverima…
MUP bi ovu opremu trebalo da plati u 20 jednakih rata, kvartalno, u periodu od pet godina, a u cijenu robe je uključena ugradnja, dovođenje u funkcionalno stanje i puštanje u rad opreme.
Milionsku nabavku radara MUP RS je pokušao da realizuje i početkom prošle godine javno – privatnim partnerstvom s turskom firmom o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu „Ekskluzivno: Turski radari na srpskim putevima“.
Oko 100 stacionarnih i 15 mobilnih radara trebalo je da bude plaćeno 12,5 miliona, ali je sporno bilo što je ugovor predviđao da se prihod od naplaćenih kazni dijeli pola–pola deset godina s privatnom firmom.
Odbor Narodne skupštine za bezbjednost tražio je da se odustane od tog projekta kroz javno – privatno partnerstvo te da se taj posao finansira sredstvima RS i tako izbjegne podjela dobiti od naplate kazni.
Vlada RS je odbila zaključak Odbora, ali je nakon mjeseci prepucavanja i lobiranja, na kraju obustavila nabavku radara. Zatražila je preispitivanje modela finansiranja ovog projekta.
Ministar unutrašnjih poslova RS Dragan Lukač nedavno je rekao da će radari biti plaćeni novcem iz budžeta.
“Plan MUP-a je da u narednom periodu, a nadam se u ovoj godini ili što prije, uspijemo da pokrijemo čitavu Republiku Srpsku sa većim brojem nadzornih kamera po pitanju saobraćaja i evidentiranja prekršaja. Projekat ćemo isfinansirati iz sredstava Vlade i jedan veći broj mobilnih radara koji će biti širom Republike Srpske”, rekao je Lukač.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
9 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Za koga je namješteno? Za Prointer?
Umjesto da prave trotoare, pasarele i pothodnike, kako za putovanje između dva grada ne bi trebalo isto vremena kao i 70-ih godina prošlog vijeka, očigledno je mnogo isplativije opaliti ograničenje od 30km/h u naseljenom mjestu, zbaviti kameru na kredit, čime automatski izostaje potreba za izgradnjom fabrika koje bi trebale puniti budžet!
Kolektor, svaka čast za komentar!
Najbolje da se vratimo 50 godina unazad!
Ludaci sve, a njima je do bezbjednosti, kao babi do lanjskog snijega!
fleksibilni nivoi autorizacije i autentifikacije pristupa uredjaju znace u prevodu kad obicni prasinar zaustavi nekog koga nije trebo zaustavit da neko iznad njega moze to pobrisat da ne seru jedni na druge
Umjesto da imaju preventivno djelovanje, aktivnosti stručnjaka po ovom pitanju su uglavnom svedene na rješavanje problema povrata uloženog novca. Kao što reče moj prethodnik, ne razmišlja se o proizvodnom sektoru kao puniocu budžeta. Za par godina kamere/radare ćemo iznajmljivati u Srbiji jer po RS se neće voziti. Ustvari hoće ali u jednom pravcu.
Kolektor je upravu 100%. Problem je sto za takve inervencije nema novca jer se svi radovi placaju 2-3 puta vise nego sto realno kostaju. Veci problem je sto znakovi koji ne kostaju nista posebno nisu regulisani nikako niti su uskladjeni sa zakonom. Kod nas je 90% magistralnih puteva obiljezeno kao naselje iako bi trebali biti obiljezeni samo plavim tablama kao obavjestenje u kom selu se nalazite. Naseljeno mjesto je svaki djelic teritorije u drzavi. Svako selo je naseljeno mjesto i umjesto plavom tablom da vas obavjeste samo u kom ste selu oni lupe zutu tablu. Pa 90% puta obiljezen tablom ogranice na brzinu 50km/h iako su sa obije strane livade i sume a kuca nema ni na vidiku. Ja bi vozio po ogranicenju da urede znakove kao u Srbiji. Tamo je na svakom dijelu puta svakom vozacku jasno koliko je ogranicenje. Ako vec hoce da naplacuju kazne za brzinu bio bi red da vozacima obezbede znakove.
Pravite puteve, pa vam nece trebati radari. Iskacete iz suma ko specijalci na ovim jadnim kozjim stazama
Kao i iza svakog posla koji država radi, glavna ideja je da se neko ugradi u ovaj posao…kakva bezbjednost…onda će te radare postavljati na mjesta sa ograničenjem 40 kmh a realno se najmanje može voziti duplo brže…čisto maltretiranje..
Pa vidite li specifikaciju zahtjeva? Evidentira sve aute, registracije, marku, boju, tip vozila poziciju i dr. bez obzira da li je napravljen saobraćajni prekršaj. Ovdje je namjera preslikati Velikog brata sa farmi u naselja, gradove, pa sad sad i na sve saobraćajnice. I sakupiti harač na kaznama. A o bezbjednosti u saobraćaju? Pa to je nebitno. Da je bitno ne bi dio regionalnih puteva bio maltene bez ijednog saob. znaka.