BERLIN – Nakon katastrofe koja je uslijedila nakon otkrivanja “Dizelgejt” afere njemački Volkswagen je potpuno promijenio smjer kretanja i bacio sve karte na elektrifikaciju automobila.
Njemački gigant je pokrenuo posebnu porodicu za EV vozila pod oznakom I.D, a jedan od ključnih aduta u proboju na to sve veće tržište biće mali hečbek Neo EV (ime tek treba da bude potvrđeno).
Stilski poprima zreliji, ali ipak savremen pristup, dok izgleda kruto kao Nissanov Leaf i dalje je uglađeniji od e-Golfa.
Nema tradicionalnu prednju VW masku, samo tanku LED liniju koja se proteže između farova sa otvorom za punjenje u donjem dijelu.
Usisnici vazduha vjerovatno služe za hlađenje baterijskog pakovanja ali i zbog estetike.
Napravljen na novoj MEB platformi i bez motora sa unutrašnjim sagorjevanjem, I.D. Neo EV je omogućio dizajnerima veću slobodu u pogledu maksimalizacije prostora.
Što se tiče performansi, iz VW obećavaju autonomiju od 330 km u osnovnoj verziji automobila čije će ubrzanje biti ispod osam sekundi, dok bi snažnije varijante trebalo da imaju domet od 550 km, prema novim WLTP standardima.
Baterije I.D. Neo će se na brzom punjaču puniti na 125 kW za oko 30 minuta do 80 odsto kapaciteta, dok će biti moguće i sporija varijanta punjenja na kućnom električnom sistemu.
Pomalo iznenađujuće snaga će se prenositi na zadnju osovinu zbog boljih vozačkih osobina.
VW će I.D. porodicu proizvoditi u pogonu u Cvikauu u Istočnoj Njemačkoj za većinu tržišta, u najvećoj fabrici električnih automobila kapaciteta 330.000 vozila godišnje.
I.D. će biti rival Nissanu Leaf, Tesli Modelu 3, BMW-u i3 ali i svom “bratu” VW e-Golfu, a na tržištu će se naći početkom 2020.
Iz VW najavljuju da će cijena biti slična kao u aktuelnoj generaciji Golfa sa dizel motorom. B92