BEOGRAD, Zašto je pijesak previše vreo ili zašto ima toliko Turaka u Turskoj samo su neka od pitanja na koje turistički vodiči moraju da odgovore putnicima.
Od oko 600.000 ljudi, koliko će ove godine iz Srbije otići na ljetovanje, neki će biti prava noćna mora svojim vodičima.
U Srbiji se još malo govori o tome, ali kultura putovanja i ponašanja na putovanju bitne su stavke u turističkim agencijama, a kulturan i informisan turista je san svakog turističkog vodiča.
“Zašto je pijesak previše vreo?”, “Zašto su talasi visoki?” i “Šta ćete vi preduzeti povodom toga?” Ma koliko bila bizarna ova pitanja, turistički vodiči ih nerijetko čuju od putnika.
Prirodne pojave poput talasa, pijeska i sunca, nisu jedino što smeta turistima, pa se tako žale i na običaje zemlje u kojoj ljetuju, a često vodiča okrivljuju i za porodične nesuglasice nastale na odmoru.
“Imali smo situaciju recimo da nam se putnici žale da je previše Turaka u Turskoj, imali smo takođe jednu ozbiljnu žalbu od prije par godina gdje nam se jedna gospođa požalila da smo joj ugrozili brak time što smo je odveli na tursko veče, gdje je postojala jedna tačka trbušne plesačice u koju se njen suprug zagledao. Ja vjerujem da je to nama djelovalo daleko smiješnije nego toj gospođi, ali eto ona je iskoristila priliku da se i na to požali”, kaže Boban Šćepanović iz turističke agencije “Big blu”.
U turističkim agencijama kažu da veliki broj turista, od polaska do povratka sa ljetovanja, ne želi da razmišlja ni o čemu, što je opravdano sve dok se zbog toga ne upadne u nepriliku.
Tako se dešava da putnik iz Srbije krene u jednu, a završi u potpuno drugoj zemlji, jer je na pogrešnom aerodromu napustio avion ili da vozom iz Nice krene na izlet do Pariza, i nenaviknut na brze vozove, završi u Italiji. Kako kažu u agencijama, u takvim situacijama potrebni su iskusni vodiči, koji će sanirati štetu i omogućiti putniku da po planu nastavi svoje ljetovanje.
“Mi smo ih možda malo više i razmazili i kada putuju preko Kon Tikija, imamo situaciju da neki putnici traže određenog vodiča sa kojim su bili u Turskoj ili u Egiptu. Baš insistiraju na istom vodiču, jer su ih oni razmazili jer se trude da im udovolje”, kaže Danijela Pušara iz turističke agencije “Kon Tiki travel”.
Najveći broj turista odmor ne prepušta slučaju.
“U principu se raspitamo. S obzirom da je porodica u pitanju, volimo da idemo na poznato, da izbjegnemo svaku vrstu iznenađenja, pogotovo neprijatnih, s obzirom da imamo dijecu i da nismo u situaciji da se snalazimo na licu mjesta”, prenosi B92.
U agencijama kažu da je, i pored u najmanju ruku čudnih primjedaba, najviše žalbi putnika opravdano i da se odnosi na uobičajene stvari poput uslova smještaja ili kategorizacije hotela. S media