Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Sony kupio Snupija

    21. Decembra 2025. — 10:03

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01

    Talas bankrota u Njemačkoj ne jenjava

    20. Decembra 2025. — 15:57

    Evropsku ekonomiju očekuju tri strukturne promjene

    20. Decembra 2025. — 15:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » O nadležnostima notara

O nadležnostima notara

capital.bacapital.ba25. Juna 2011. — 07:3360 komentara1 minuta čitanja

BANJALUKA, Seminar o temi “Uloga notara kod privrednih društava” danas će biti održan u Banjaluci u organizaciji Notarske komore Republike Srpske /RS/.

Cilj seminara jeste upoznavanje javnosti, a posebno privrednih društava sa nadležnostima notarijata kao institucije koja je uspostavljena radi jačanja pravne sigurnosti u oblasti privrede, a posebno na obezbjeđivanju pravnog položaja akcionara, saopšteno je iz Notarske komore RS.

Predavači na seminaru su akademik Jakša Barbić, profesor na Pravnom fakultetu u Zagrebu i stručnjak za privredno pravo, te Marko Rajčević, sudija Ustavnog suda Republike Srpske i član je Komisije za izradu nacrta Izmjena i dopuna Zakona o privrednim društvima.

Učesnici skupa biće predstavnici Ministarstva pravde RS, Višeg privrednog suda i Okružnog privrednog suda iz Banjaluke, zatim Okružnog privrednog suda iz Istočnog Sarajeva, Komisije za hartije od vrijednosti RS, Centralnog registra hartija od vrijednosti, Privredne komore RS, kao i Notarske komore Federacije BiH, Udruženja ekonomista RS, te notari.

Skup je zakazan za 10.00 časova u Poslovnom centru “Integra” .

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDječak u biznisu čokolade
Sljedeći članak Dobra posjećenost sajma

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Sony kupio Snupija

NOVOSTI 04 minute čitanja

Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

60 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Luka 25. Juna 2011. 22:11

    Novi zakon ih izbrisao kao zapisničare pa pokušavaju da se vrate. Pokušaj je za pohvalu iz ugla truda, a ostalo ne bi da komentarišem.

    Odgovori
  2. lemi 26. Juna 2011. 00:31

    uskoro ce i prve krivicne prijave protiv notara i njihovog pravnog sticenja pogotovo malih akcionara pa cemo da vidimo. do tad, laprdajte na seminarima do mile volje.

    Odgovori
  3. David Štrbac 26. Juna 2011. 18:17

    Pa nije iz izbrisao, koliko znam. Još uvijek moraju da budu pristutni na skupštini akcionara za sva društva izlistana na službenom tržištu i prilikom izmjena akata društva.
    Takođe, prilikom prve registracije.

    Odgovori
  4. Propast 26. Juna 2011. 18:35

    Hoće li notarske cijen DOLE? I da li će ih biti u svim OPŠTINAMA, pa ako im se isplati ili ne isplati.Jer ima slućajeva, da iz pojedinih opština moramo ići i 50 kilometara, da bi došli do notara.MONOPOL DA SE RAZBIJE I CIJENE SVEDU; A DA I DRŽAVA IMA KORISTI.

    Odgovori
  5. advokat 27. Juna 2011. 07:17

    @lemi
    pa nije notari zadatak notara da stite pravne ili ekonom. interese malih dionicara, vec da napisu zapisnik i obrade odluke. A ko je vlasnik Banjalučke pivare, da li je to firma sa Kajm.ostrva i da li st ta ostrva vide u atlasu golim okom, to nije njegov zadatak.

    Odgovori
  6. lemi 27. Juna 2011. 09:54

    jesi li procitao clanak?

    Odgovori
  7. Marcone 27. Juna 2011. 10:08

    Potpuno im treba ukinuti sastavljanje akata odnosno to staviti kao opciju!!!
    Moram da imam pravo da sastavim osnivacki akt a notar samo da prekontrolise da li je u skladu sa zakonom tj. da stavi notarsku potvrdu.

    Odgovori
  8. advokat 27. Juna 2011. 10:18

    ja citam propise, a ne novinarske tekstove

    Odgovori
  9. sudija 27. Juna 2011. 10:42

    a koja je njima razlika između uraditi (obraditi) i prekontrolisati (ovjeriti)??
    pa oni ionako sve rade na obrascima, to je jednostavnije obraditi, nego ovjeriti (na način koji predlažeš)..jer nemoguće je očekivati da će oni za mnogo manju lovu raditi “ovjere potvrde sadržaja”..
    njih treba ukinuti, jer ništa dobro nisu donijeli…pozitivnih efekata na sam sistem nema..inertni su, neznalice, klane sa sa grupacijama a za ostali ih baš briga, love u mutnom, i to je sve…čak što više siguran sam da otvaraju nove rizike (da ne kažem da određene stvari rade shodno sadržaju kz*a), a nemaju apsolutno nikakvu inicijativu u smislu dotezanja sistema, i popravljanja onog što bi se popraviti moglo..oni su postali “rupe majstori”, i najogrtač onima koji su spremni hodati po oštrici..sad su veliki konačno dobili i formu za svoje “tabanje po raji”..
    npr odete kod notara da zaključite ugovor o kupoprodaji stana u izgradnji, i naravno vi plaćate uslugu (koja je prevelika)..šta mislite da li će notar štiti vas ili investitora, šta mislite da li će opcione klauzule ZOO*a o odgovornosti ugovoriti vama, ili investitoru u korist itd itd….
    oni su žuč sistema, i to treba povratiti…

    Odgovori
  10. advokat 27. Juna 2011. 10:44

    pa ne moraju ljudi prihvatati ugovorne odredbe, ako nece.

    Odgovori
  11. Savjetnik 27. Juna 2011. 11:08

    Da, ne moraju prihvatiti ugovorne odredbe s tim da taj izbor da li neku odredbu prihvatiti ili ne uvijek na slabijoj strani, u slučaju kupoprodaje nekretnina, to je uvijek kupac a ne investitor što je indikativno… odnosno imlicira da je ugovor najčešće sačinjen po mjeri investitora…

    Odgovori
  12. lemi 27. Juna 2011. 11:16

    advokat, ovdje komentarisemo predmetni tekst, a ne zakone. potrudi se da procitas tekst pa onda pisi komentare na isti.
    ili bi htio konkretan primjer kako je notar ovjerom zapisnika nanio ogromnu materijalnu stetu privrednom drustvu i malim akcionarima?
    notare treba izbaciti sa skupstina akcionara, iz mnogo razloga.

    Odgovori
  13. advokat 27. Juna 2011. 11:23

    ma znam, ali daj da budemo ozbilji. ako novinar ne razmuje problematiku pa ujutro pise o cijeni zelenisa na pijaci, uvece o koncertu Z. Čolića, ne moze u međuvremenu pisati o notarima. Lično mislim da su novinari, najvece neznalice sa VSS, u ovoj drzavi. sve znaju, a nista ne znaju.
    zato cemo mi pokusati da budemo ozbiljni, pa komentarisemo propise, a ne “rekla -kazala” ili ono sto novinar pogresno percepira.
    a sto se tice ovjere zapisnika, i stete, mislim da mijenjas teze. mislim da je sadasnje stanje mnogo bolje nego ranije. mislim da tarife treba sniziti i ukinuti notar. monpol. a ako je neko ostecen treba da tuzi.

    Odgovori
  14. 122 27. Juna 2011. 11:28

    Ahhh…notare na skupstini placa sazivac (citaj: gazda), pa otud i notarsko lizanje ruke koja je hrani. Evo primjera iz prakse: skoro sam na jednoj skupstini zahtjevao da se uvede kumulativno glasanje za izbor clanova UO (jer sam manjinski akcionar i jer to Zo PD predvidja). Na ovaj moj zahtjev se vise i ogorcenije protivio notar nego sam gazda. Pretpostavljam da gazda ”nije bio u toku”, a notaru sam morao prilicno bezobrazno odbrusiti da nije gazdin advokat, vec prakticno zapisnicar. Bas me interesuje koji su motivi notara bili u ovom slucaju, osim da se dodatno ulize gazdi, kad mu vec uzme 1500 KM za piskaranje nase diskusije. Notarima treba drasticno smanjiti naknade, a bilo bi vrlo pozeljno i da ih se par krivicno osudi (u dokazanim slucajevima), pa bi se sve svelo na neki normalan rad i normalnu potrebu preduzeca. Ovako, notari samo daju dodatnu potvrdu pljacki malih ljudi, a preduzecima samo dodatne neoprvdane troskove.

    Odgovori
  15. lemi 27. Juna 2011. 11:33

    ah, da dodam i ja primjer gdje notar vodi zapisnik skupstine akcionara u drustvu gdje uopste akcionari nisu registrovani (!), sve po odredbama ZOPD. razlog sazivanja navedene skupstine akcionara je bio taj sto je banka trazila odluku skupstine akcionara o stavljanju dijela nekretnina drustva pod zalog. naravno, sto rece 122, gazda placa notara, notar vodi zapisnik kako mu ovaj kaze, i time nanosi stetu od cca 400.000 KM drustvu.

    Odgovori
  16. advokat 27. Juna 2011. 11:41

    Da. i sta sada? ko god da vodi zapisnik, njega treba neko da plati.

    Odgovori
  17. lemi 27. Juna 2011. 11:54

    posto si ti, ocigledno, cato kod notara, jer advokat nisi, jasno je da ti odgovara da neko plati tvoj rad. da li si bio ikad na skupstini akcionara prije uvodjenja prisustva notara i da li je zapisnicar bio placen?
    da li treba, tom logikom, odrediti da i komisiju za glasanje cine nezavisna lica koja treba da budu placena?

    Odgovori
  18. advokat 27. Juna 2011. 12:11

    prvo, provociranjem necemo nista dobiti.
    drugo, slozicemo se i da nik ne mora govoriti o necijem zanimanju, ja mogu napisati bilo sta, i to naravano ne znaci da je to istina.
    trece, ne radim kod notara.
    cetvrto, znaci da bih dokazao da sam advokat, trebam biti protiv notara? ne mijenjaj teze, opet ti kazem. a meni svakako odgovara da me neko plati.
    peto, i prije su bili zapisnicari i ovjerivaci zapisnika i sta sve ne, pa je opet bilo i zalbi i prituzbi, i oni su bili plaćeni na ovaj ili onaj nacin za svoj rad,
    šesto, ko god to bude radio, neko ga mora platiti. ili taj nece raditi.

    Odgovori
  19. advokat 27. Juna 2011. 12:12

    nego lemi, ja ti nudim da mi razmijenimo podatke ovde, pa da ljudi vide ko je ko

    Odgovori
  20. lemi 27. Juna 2011. 12:15

    ti mijenjas teze, jer je notar vodjenjem zapisnika po ZOPD u preduzecu Plamen ad, gdje akcionari nisu uopste registrovani u CRHOV, nanio stetu drustvu i malim akcionarima, cime je ucinio krivicno djelo.
    a to je samo jedan, mada drastican primjer.
    vjeruj mi, vrlo dobro znam sta advokati misle o notarima.
    uostalom, vidim da si znanjem inferioran, pa te vise ne mislim obucavati na portalu. hajde u praksu pa ces vidjeti kako to funkcionise.

    Odgovori
  21. 122 27. Juna 2011. 12:15

    Mislim da postoji neka tolerancija na novac. Ukoliko nekog platis 1500 KM za sat piskaranja, mislim da ti to daje ”precutno pravo” i da trazis da radi onako kako ti mislis da treba.
    S druge strane, dobiti 1500 KM za sat piskaranja je sasvim dovoljan motiv da ”vezes konja gdje ti gazda kaze”.
    Dodatno ces se utvrditi u lizanju ruke kada imas cinjenicu da niti jedan ”notar” nije odgovarao za svoja brljanja.

    Odgovori
  22. 122 27. Juna 2011. 12:21

    Ahhh…da. I sta predlaze ”advokat” po pitanju gore pomenutog notara koji se srcano borio da se Statutom ne predvidi kumulativno glasanje za izbor clanova UO. Mozda da ga tuzim, da ga stavim u novine, da hodam oko zgrade Mordora sa transparentima….
    U ovom slucaju notar nije uspio u svojoj namjeri, ali u velikoj vecini slucajeva, mali akcionari povjeruju notaru jer nisu upuceni u nadleznosti cate, sto cato maksimalno iskoristi i navede ih na glasanje protivno njihovim interesima. Uhhh…treba razbiti famu oko notara. To su cate i treba da imaju naknadu kakvu i zasluzuju – minimalnu.

    Odgovori
  23. advokat 27. Juna 2011. 12:21

    eto, ja lijepo kazem da ti mijenjas teze, a kada nemas argumenata onda udaris “ad hominem”.
    ja sam tebi lijepo ponudio da se predstavimo, pa neka ljudi vide ko kakve ima kvalifikacije. to je sto se tice obuke.
    Sto ste tice notara, naravno da su oni oduzeli dio posla advokatima, dobrad dio notara su propali advokati, naravno da imaju monopol, to je isto kao kada bi neko kazao da od sutra mogu kupovati samo nektar pivo i sl., ali meni ne pada na pamet da sada bacam drvlje i kamenje na neko rješenje koje je dobro.
    i na koncu, ako je neko prevaren, toga ce uvijek biti, i sada , i prije je bilo, i bice za sto godina, samo je pitanje obima tih prevara i da tako kazemo kontrolisanog upravljanje rizicima i stetama; neka brate mili tuzi.

    Odgovori
  24. advokat 27. Juna 2011. 12:22

    ili jos bolje, eto ti nadji nekog zapisnicara, koje ce raditi – dzabe

    Odgovori
  25. advokat 27. Juna 2011. 12:25

    sta se tice tog notara koji vas je pokusao nasamiriti, evo ti rjesenja: angazuj mene ili mog kolegu, da te savjetujemo i gotovo. druga je stvar sto bi svi da dobiju savjet besplatno. e to ne moze.

    Odgovori
  26. 122 27. Juna 2011. 12:29

    Znaci po tvome. Zakonski je postavljeno slijedece:
    – notari sami sebi odredjuju visinu naknade
    – naknada je najblaze receno reketaska
    – notar se mora angazovati
    – notari su propali advokati
    i sada kada isti rade za poslodavca (citaj: gazdu), a imenovani su da rade u interesu svih akcionara, mozemo da se sa njima ganjamo po sudovima.
    I tebi je to dobro zakonski rjeseno.
    Predlazem novi zakon:
    – Svi ima da rade kako ja kazem
    – Svi ima da plate koliko ja kazem,
    – ko je nezadovoljan moze da mi plati, pa onda nek me tuzi.
    Eventualni slucajevi protiv mene mogu doci na razmatranje suda 2078 godine u maju mjesecu.

    Odgovori
  27. advokat 27. Juna 2011. 12:30

    ama, covjece, ja samo kazem da je dobro sto notar pise zapisnik. i nista vise

    Odgovori
  28. 122 27. Juna 2011. 12:31

    Prijatelju, ocigledno tebi treba promocije da ubodes kintu.
    prije svega pokusati nije isto kao i uspjeti, iz ovoga proizilazi slijedeci zakljucak: Ne treba meni savjetnik.
    Sto se tice tvog savjetovanja, moj ti je savjet da se okanes. Neces se ti od savjetovanja hljeba najesti.

    Odgovori
  29. advokat 27. Juna 2011. 12:33

    iskreno da to kazem, zaboli mene koga ces angazovati.
    poenta moje price je slijedece: sve se plaća, i znanje i neznanje

    Odgovori
  30. 122 27. Juna 2011. 12:37

    Nije dobro da notar vodi zapisnik, uzme 1500 KM za sat piskaranja, da otvoreno staje na stranu onog ko ga placa, umjesto da vodi zapisnik.
    Ukoliko bi tarifa notara bila stoja za sat vodjenja zapisnika, on se ne bi upustao u diskusiju sa akcionarima, ne bi mene ubjedivao da je nebo roza i ne bi podilazio gazdi ko kakav ker.

    Odgovori
  31. 122 27. Juna 2011. 12:42

    Ocigledno ti opet ne razumijes. Necu nikoga angazovati. Sto se tice mog neznanja, u pravu si potpuno. Imam malu maturu, nesto malo znam racunati, cisto da me ne zeznu kad mi kusur vracaju i sl. Opet kad pogledam nije ni to lose, ispade da sam obrazovaniji od pola ”savjetnika” koji me gadjaju svakodnevno titulama iz Londona, Madrida i sl. Kad su toliko obrazovani sto mi dolaze da mi nude usluge, pa nemam ja para, draga braco advokati, notari, menadzeri, i sta ja znam…

    Odgovori
  32. advokat 27. Juna 2011. 12:43

    ma radi sta hoces

    Odgovori
  33. 122 27. Juna 2011. 12:46

    he he he. poslusacu te. Radicu sta hocu.
    Odoh povezati paradajz

    Odgovori
  34. lemi 27. Juna 2011. 14:53

    ispovjest mladog bh preduzetnika, o registraciji preduzeca, notarima i ostalim peripetijama, obavezno procitati
    http://www.depo.ba/vijest/45291

    Odgovori
  35. Akcionar 27. Juna 2011. 15:09

    @27 Advokat
    Imao sam prilike prisustvovati mnogim skupštinama akcionara i nisam primjetio nijednu jedinu pozitivnu stvar koju je donijelo vođenje zapisnika od strane notara.
    Ono što je moglo biti pozitivno je da se sjednice tonski snimaju i da su zapisnici ovjereni od strane notara vjerodostojni. U tom slučaju bi mogli poslužiti kao materijal za istragu o mnogim mutnim radnjama. Ovako, zapisnici se “friziraju”, u njima se navodi samo ono što formalno mora, izostavljaju se sve kritike, diskusije, prijedlozi i slično što nije po volji većinskog akcionara, i takav “jalovi” zapisnik ovjeri notar i uzme ogroman novac za vrlo prost posao.
    Što se tiče plaćanja zapisničara prije “uvođenja” notara, oni se biraju na samoj sjednici skupštine akcionara i nikad nikakvu naknadu za taj posao nisu dobili.

    Odgovori
  36. advokat 27. Juna 2011. 15:09

    pročitao. dio priče ima smisla /recimo meni nikada nije bilo jasno zasto se 2 puta mora vaditi onaj poreski ID broj, i to prvi puta sud sluzbenim putem pribavi taj broj pa tek onda izda rješenje o upisu u sudski registar,a drugi put moras sam sa ovim rješenjem, ili da se ne moze sve jednom poplaćati, ili napr. da sud po donosenju rjesenja odmah sl.putem ne dostavi to rješenje inspekcijama radi izlaska na teren itd./ a dio ne /napr.kada bi se kod nas registrovalo bez ovjerene kopije, onda bi se po portalima pričalo da to ima samo kod nas i da se sve falsifikuje i sl./

    Odgovori
  37. advokat 27. Juna 2011. 15:11

    @akcionar
    da se ne vrtimo u krug – ja mislim suprotno

    Odgovori
  38. sudija 27. Juna 2011. 15:27

    i ja mislim suprotno – to mi je prosto životna FiloSofija 😛

    Odgovori
  39. Akcionar 27. Juna 2011. 15:31

    Nemam ništa protiv suprotnih mišljenja, naprotiv ona vrlo često dovode do boljih rješenja. Stoga bih volio čuti koje su to prednosti uvođenja obaveze da notar vodi zapisnik na skupštinama akcionara, pogotovo za iznos koji naplaćuju?
    Znate li koliko npr. TLKM plaća notara za sjednicu?? Kao da je teže voditi zapisnik za A.D. kojE ima registrovan osnovni kapital npr. 500 mil KM nego za npr. 10 mil KM… :/
    Slično je i sa ovjerama ugovora. Suludo je da se notarska naknada obračunava prema vrijednosti ugovora…

    Odgovori
  40. lemi 27. Juna 2011. 16:43

    notarijat, kao i mnoge druge stvari u ovoj zemlji, su naopako postavljene. osim problema apsolutno nepotrebnog prisustva notara na skupstinama akcionara, postoji i niz drugih problema. notarima su date nadleznosti koje u nijednoj drugoj zemlji na svijetu nemaju, pa se masovno desava da, usljed (notarskog) neznanja, advokati pisu i sastavljaju mnoge dokumente koje notari jednostavno prepisuju i ovjeravaju. notarima treba ukinuti sve nadleznosti i ostaviti samo onu koju svugdje u svijetu imaju, a to je ovjeravanje dokumenata. mada, cak ni to nije potrebno u mnogim zemljama, gdje je jednostavno dovoljno priloziti original na uvid i dati kopiju originala. ali, onda se sjetim da zivim(o) u bosni i hercegovini, sistemu napravljenom za raznorazne neproduktivne parazite, pardon, savjetnike.

    Odgovori
  41. advokat 27. Juna 2011. 16:54

    a vidi sada ovo napr. utvrdi se da je neko prihvatio neku neovjerenu kopiju koja nije bila vjerna orginalu.
    onda bi se digla i kuka i motika, i na ovom portalu među prvima, od strane raznih novinara i sl., kako to ima samo kod nas i da samo kod nas se trazi nesto bez ovjere

    Odgovori
  42. lemi 27. Juna 2011. 17:02

    kada bi zemlja bih bila zemlja, kopije niko ne bi ni trazio. dovoljan bi bio citac licnog dokumenta, kroz koji se provuce licna karta kao kreditna kartica, i identitet je potvrdjen, a sluzbenik u arhivi automatski ima zapis da je to uradio. ali to kod nas mozda bude za 50 godina, pa moramo placati nametnike.
    a ja postavljam kontrapitanje, sta bi se desilo da je notar ovjerio kopiju falsifikovane licne karte ili drugog krivotvorenog dokumenta?

    Odgovori
  43. advokat 28. Juna 2011. 07:55

    taj citac se ne moze koristiti u svakom slucaju, napr. u sudskim i upravnim postupcima lice koje vodi postupak na zapisnik sravni original i kopiju. ja sam svojevremeno, dok sam radio u drz.organima tako radio, dok se nije mislim u Trebinju pojavio neki dali falsifikat dali je bio zagubljen dokument, novinari udarili u bubnjeve kako to ima samo kod nas, jer se svugdje u svijetu “traze ovjerene kopije”, a toga je bilo vrlo često pri registraciji firmi, ljudi prilagali falsifikate ličnih karti ostalih osnivača (koji ne moraju biti lično prisutni registraciji) i sl. Na koncu ljudi dobili otkaz, jedva se izvukli da ne zaglave u zatvoru ni krivi ni duzni. od tada
    sam ja trazio samo ovjerenu kopiju, pa neka kasnije gnjave onoga koji je to ovjerio, a ne mene.

    A notari: nista. pricalo bi se da to ima samo kod nas.

    Odgovori
  44. Marcon 28. Juna 2011. 09:07

    Notari ništa ne mogu pomoći oko registrovanja fiktivnih firmi, cak ih olaksavaju.
    Prisustvovanje sjednicama skupstina izlistanih AD gdje vode zapisnike stavljajuci recke a da pritom uzmu 1500 KM je suludo!
    Pogledajte samo kolike su tarife za povecanja kapitala i bilo koje usluge izmjena osnivačkih akata.
    Pogledajte koliko je sastavljanje osnivačkog akta koji bez njih ne možeš da sastaviš!!!!! Oni u potpunosti guše privredni sistem RS.
    Štite i investitore, prodavce stanova.

    Odgovori
  45. advokat 28. Juna 2011. 09:31

    tacno

    Odgovori
  46. lemi 28. Juna 2011. 09:40

    hoces se ti odluciti jesi li za notare ili ne 🙂

    Odgovori
  47. advokat 28. Juna 2011. 10:07

    ja nisam za princip crno – bijelo. ja sam za ono sto je dobro a protiv onoga sto nije dobro

    Odgovori
  48. advokat 28. Juna 2011. 10:07

    “I oni na istoku i oni na zapadu treba da budu na cisto sa time da mi ne skrecemo sa toga puta u svojoj spoljnjoj politici koga smo sebi prokrcili cetrdesetosme godine, to jest – da imamo svoj sopstveni put – da smelo kazemo uvijek sta je pravilno na ovoj strani a sta nije i sta je pravilno na onoj strani i sta nije. Treba da bude jasno svakome da mi ne mozemo biti niciji privesak za niciju politiku, da imamo svoje glediste i da znamo oceniti sta je pravilno i sta nije pravilno.”

    Odgovori
  49. 122 28. Juna 2011. 10:46

    Evo danas sam dobio kopiju zapisnika ”notara” na jednoj skupstini gdje je uvrstio samo moju diskusiju, a diskusiju vecinskog samnom nije. Ispade da sam sam sa sobom pricao. Halo, kakvi bre notari. Sada cu cekati godinu dana da stavim primjedbe na Zapisnik koje nece niko uvaziti. Sve je to jos jedna pljackaska politika. Uzeti sve iz privrede sto jos nije uzeto i to je to.

    Odgovori
  50. 122 28. Juna 2011. 10:47

    P.S.
    advokat mani se Tite i informbiroa, matere ti.

    Odgovori
  51. advokat 28. Juna 2011. 10:55

    druze, ja mislim svojom glavom, o tome ti govori ta izjava

    Odgovori
  52. advokat 28. Juna 2011. 11:02

    nego, daj da budemo konstruktivni, notara ce biti, htjeli mi to priznati ili ne, to je nepovratan proces, isto kao sto je nepovratan proces trudnoća, ili kao sto je nepovratan proces jacanje i povratak autoriteta drzave ili rast plaća sudija itd.itd.
    sto smo mogli uraditi da to zaustavimo – nismo uradili.
    ono sto treba uraditi sada jeste da se to reformise.
    a da bi se reformisalo treba ozbiljno pristupiti, a ne mlatiti praznu priču po Vukovoj poslovici: “ko prde kolac potrze, ko cu jedva utece”.
    raniji zapisnici su bili mnogo gori od ovoh notarskih. znaci tu reformu, pisi propalo.

    Odgovori
  53. advokat 28. Juna 2011. 11:03

    ostaju druge stvari u notarijatu da se mijenjaju

    Odgovori
  54. 122 28. Juna 2011. 11:05

    Svako misli svojom glavom, samo neko je misljenja da treba da veze konja gdje mu gazda kaze, a neko misli da treba da se zapita ciji je konj, al’ to je vec na razini Hegela, pa je skroz off topic. Notarima treba uvesti stoju po skupstinskom satu vodjenja zapisnika i naravno ukinuti onu nebulozu da notarska komora odredjuje ”notarsku nagradu ”, cuj nagradu, ko da su olimpijci. Ovo podrazumijeva da je za SVE skupstine stoja po satu piskaranja. Kao da je razlika voditi zapisnik na Telekomu (osim sto je udobnija fotelja i bolja klimatizacija) nego nekog tamo GIK-a iz Bratunca.

    Odgovori
  55. 122 28. Juna 2011. 11:08

    Eto nije strasno komplikovan prijedlog. Par clanova zakona i to je to. Kod nas se izgleda pati od komplikacija, sve se iskomplikuje da se niko ziv i normalan ne moze snaci.
    Razumijem ja kad se ja ne mogu snaci, al’ napravite prijedlog Zakona koji ce razumjeti barem oni koji taj zakon donose.

    Odgovori
  56. advokat 28. Juna 2011. 11:12

    slazem se za snizenje naknade, za ukidanje monopola tako da svako moze imati notarijat ako ima uslove a ne da ima odredjen broj notara kao i za ukidanje obavezne notar.obrade (sto ja ne mogu napisati ugovor, mozda sam ja doktorirao na ugovorima), ali sam protiv odredivanja naknada od strane drzave. nikome drzava ne odredjuje zaradu pa ne vidim zasto bi njima. a osim toga to je narusavanje prinicipa nezavsinosti u radu (kao kod adv. tarifa)

    Odgovori
  57. advokat 28. Juna 2011. 11:18

    koliko si zaintacio da se notarima da 100 maraka za sjednicu. covjek bi pomislio da si ti kakav vecinski vlasnik koji to sve mora da placa i kojemu su imenovani pomrsili racune

    Odgovori
  58. 122 28. Juna 2011. 15:58

    He he he, nigdje nisam vecinski. U par slucajeva sam 50%, ali vecinom sam manjinski. To sto ja trazim da se plate onoliko koliko realno i zasluzuju je valjda normalno. Zasto bi notar (pa i da je akademik) primio naknadu od 1500 KM za sat piskaranja u preduzecu u kojem proizvodni radnik dobije 800 mjesecno???

    Odgovori
  59. advokat 28. Juna 2011. 16:03

    a da ti tu energiju i vrijeme iskoristis da poveca platu tom radniku u proizvodnji?

    Odgovori
  60. Karl 26. Oktobra 2011. 22:44

    thank you for this grand post, I am glad I observed this website on yahoo.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.