BIJELJINA, U Republici Srpskoj potrebno je kontinuirano raditi na stvaranju brenda i zaštiti proizvoda geografskog porijekla, istaknuto je na današnjoj drugoj konferenciji o marketingu i brendiranju, koja je održana u Bijeljini.
Potrebno je raditi i na obezbjeđivanju finansijske i institucionalne podrške procesu stvaranja brendova, organizovanju konferencija, edukacija i seminara iz oblasti brendiranja, kao i na razmjenjivanju iskustava između privrednih subjekata u oblasti brendiranja i zaštite proizvoda geografskog porijekla, saopšteno je iz Ministarstva trgovine i turizma RS.
Resorni ministar Gorana Zlatković rekla je na otvaranju ovog skupa da je Ministarstvo u okviru Strategije razvoja trgovine do 2015. godine predvidjelo realizaciju niza aktivnosti koje se odnose na stvaranje uslova za brendiranje domaće proizvodnje.
”Jedna od budućih aktivnosti koja je predviđena Strategijom, a koja će zasigurno olakšati cijeli taj proces, jeste izrada strategije brendiranja kao i obezbjeđivanje namjenskih sredstava za stvaranje i održavanje brenda”, rekla je Zlatkovićeva.
Ona je istakla važnost činjenice da je brendiranje dugotrajan proces koji podrazumijeva mnoga ulaganja, ali i da donosi velike koristi ako se uspije nametnuti u svijesti potrošača.
Govoreći o ulozi i značaju brendiranja u Republici Srpskoj, predavač sa Univerziteta za poslovni inženjering i menadžment u Banjaluci Biljana Rađenović istakla je da je bitno znati da sama kompanija stvara brend i pozicionira svoje mjesto na tržištu.
Dragan Brenjo iz Agencije za bezbjednost hrane BiH je na drugom panelu pod nazivom ”Zaštita autohtonih proizvoda i kvaliteta hrane” predstavio značaj zaštite prehrambenih proizvoda u BiH, načine zaštite proizvoda u EU, te načine zaštite proizvoda u zemljama okruženja.
Ovaj skup, kome je prisustvovao značaj broj privrednika bijeljinske regije, nastavak je aktivnosti Ministarstva trgovine i turizma na edukaciji proizvođača o ulozi i značaju brendiranja proizvoda. Konferencija je održana pod pokroviteljstvom Vlade RS, a u organizaciji Ministarstva trgovine i turizma.
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Molim za informaciju koji su brend stvarali predavaci na ovoj konferenciji.Trebaju mi njihove referense.
@1.To su izabrani brendisti- kadrovi SNSD. Njihove refence su u SNSD rangirani u prvog stepena tajnost.
Njima je o brendiranju pricao jedan jaran sto je gledao kako se to radi.
1990.godine sam dobio I nagradu u svijetu za NOVU ROBNU MARKU iz oblasti prehrane.To je prvi put da je neko iz socijalistickih zemalja dobio tu nagredu od “TRADE LEADERS KLUBA”Madrid.