BEOGRAD, U posljednjoj fazi pregovora donijeta je odluka o prodaji 100 odsto vlasništva u „Maksiju“ – kaže za „Novosti“ Jelena Krstović, direktor korporativnih komunikacija „Delta holdinga“. – Za „Deltu“ ovakva odluka nudi mogućnost da se krene u intenzivan razvoj i širenje našeg novog strateškog biznisa – agrara.
* Opredjelili ste se za granu koja je, na začelju državnih prioriteta…
– „Delta holding“ je još prošle godine najavio da će jedan od najvažnijih poslova ubuduće biti poljoprivreda i da ćemo se posebno angažovati u oblastima voćarstva, povrtarstva i stočarske proizvodnje. Cijene hrane u svijetu enormno rastu i potrebe za hranom biće sve veće. Srbija bi, u tom smislu, mogla da zauzme značajno mjesto u proizvodnji hrane, ali je takođe neophodno da država proglasi poljoprivredu za stratešku granu.
* Koji su konkretni projekti u pitanju?
– Intenzivno bavljenje agrarom zahtjeva i velike investicije. Ono što mogu konkretno da najavim je proširenje voćnjaka u Čelarevu za 200 hektara ove godine, i još toliko u naredne dvije godine. Centar našeg povrtarstva biće Bogatić, gdje sa holandskim partnerima planiramo izgradnju velikog staklenika. U saradnji sa stranim partnerima uvešćemo nove standarde i unaprijeđenu tehnologiju. Naravno da sve to podrazumijeva i otvaranje novih radnih mjesta.
* Da li je rizično ulaganje u tržne centre kad ljudi ovdje svakodnevno ostaju bez posla?
– Tačno je da ćemo, osim poljoprivrede, značajno investirati i u razvoj nekretnina, konkretno planiramo izgradnju nekoliko šoping molova u Srbiji i u regionu. Ovaj biznis pokazuje prve znake oporavka od posljedica krize i mislimo da je sada pravo vrijeme da počnemo sa pripremama. Poznato je da je dug period razvoja jednog šoping mola, od projektovanja, preko dobijanja potrebnih dozvola, izgradnje. Vjerujemo da će se do 2013. godine, kada je planirano i otvaranje šoping mola u beogradskoj Ulici despota Stefana, značajno popraviti i privredna situacija u Srbiji.
Robna marka
* Računate li da ćete ubuduće proizvode „Maksi“ robnih marki prodavati u marketima?
– Uvođenje privatnih robnih marki u okviru „Maksija“ pokazalo se kao odličan potez. „Delez“ prepoznaje ovakvu strategiju i vjerujem da će nastaviti s daljim razvojem. Novosti