LONDON, Evropljani su spremni povećati potrošnju u januaru u potrazi za popustima s obzirom na teško stanje u privredi, pri čemu je poseban naglasak na internetskoj kupovini, pokazuje danas objavljeni izvještaj.
Centar za istraživanje trgovine na malo procijenio je u istraživanju koje je naručila internetska stranica za poređenje cijena Kelkoo da će evropski trgovci u poslijebožićnim prodajama zaraditi 118,7 milijardi evra, što je 2,1 odsto više nego u ovogodišnjem januaru. Pritom bi internetska prodaja u januaru trebala poskočiti čak 23 odsto, na 1,78 milijardi evra, dok će prodaja u klasičnim trgovinama porasti za skromnih 0,5 odsto. Za period do Božića prognozira se rast potrošnje za 0,8 odsto u odnosu na isti period lani.
Podaci su dobijeni od nacionalnih statističkih ureda, nezavisnih istraživačkih organizacija, uključujući Euromonitor i Mintel, a dodatni je izvor anketa u kojoj je učestvovalo 50 velikih maloprodajnih firmi u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Njemačkoj, Španiji, Italiji, Holandiji, Danskoj, Norveškoj i Švedskoj. “Iako su privredne okolnosti rezultirale trendom veće štedljivosti, povećanjem štednje i smanjenom upotrebom kredita, predviđamo pozitivan početak 2011. za maloprodaju”, kazao je direktor marketinga Kelkooa Chris Simpson.
Očekuje se da će evropski kupac u prosjeku potrošiti 344,35 evra, s tim da se očekuje da će Nijemci potrošiti 3,6 odsto više nego godinu prije, Španci 2,5 odsto više, a Danci i 2 odsto više. Najskromniji rast potrošnje vjerovatno će zabilježiti holandski i norveški kupci, od jedan odnosno 1,1 odsto. Hina