BEOGRAD, Na Prvom međunarodnom sajmu franšizinga, koji će se održati u Beogradu 12. i 13. novembra, u organizaciji Privredne komore Srbije, franšizni koncept zainteresovanim kupcima ponudiće tridesetak domaćih i inostranih firmi koje na taj način žele da ubrzaju pozicioniranje svog brenda na tržištu.
Direktor preduzeća “Redizajn” Branko Nešić izjavio je da će ta firma na sajmu nastupiti kao davalac franšize za dva brenda – “Rakia bar” i “Rakia end ko”.
Za sada imamo jedan franšizni objekat u Beogradu i tražimo saradnike kojima ćemo ponuditi jasno definisane procedure poslovanja, rekao je Nešić, najavljujući da će do Nove godine kupcima franšize odobravati posebne popuste.
On je rekao da je “Rakia bar” na tržištu od 2006. godine, sa specifičnom restoranskom ponudom u kojoj je predstavljeno više od 150 vrsta rakija, uz odgovarajuće meze, u savremenom ambijentu.
Na sajmu će biti i međunarodna holding kompanija “Studio moderna”, koja se u 21 državi bavi direktnim marketingom, a najviše telešopingom, rekao je rukovodilac franšize Miodrag Milikić, dodajući da rade i druge kanale prodaje kao što su veleprodaja velikim trgovinskim lancima, print prodaja časopisima, interenet prodaja i maloprodaja.
“Trenutno imamo 10 sopstvenih prodavnica, a radimo i na razvoju franšizinga. Želimo da svoje brendove, kao što su “dormeo”, “kosmodisk” ili “top šop” prebacimo na franšizere, da bi se brže razvijali”, rekao je Milikić, navodeći da sada imaju 10 franšiza.
“Mi smo veliki kupci medijskog prostora, sa 13 sati reklama dnevno, a “Studio moderna” je i poreski obveznik za firmu sa kojom se sklapa ugovor”, istakao je on.
Suvlasnica firme za proizvodnju i distribuciju bižuterije “Dve šmizle” Ljiljana Čakić rekla je za Tanjug da su sa franšiznim poslovanjem počeli 2007. godine, kada su dobili prve upitnike iz Banja Luke i Zagreba.
Danas imaju i firme na prostoru od Makedonije, preko Crne Gore, BIH do Hrvatske,trenutno rade na malo jačem razvoju hrvatskog tržišta, a uskoro treba da budu završeni i pregovori sa Slovenijom, koji će omogućiti ulazak na tržište EU.
Čakićeva je navela da sajam franšizinga treba da doprinese širenju posla i dodala da su prije par mjeseci započete i aktivnosti na tržištu SAD, a realizacija se očekuje u naredne dvije godine.
Firma pruža dobro razrađen posao, tehnologiju i marketing, ove godine otvoreno je pet franšiza u Srbiji, u pregovorima smo za još tri, a cilj nam je da u svakom gradu u Srbiji imamo po jednu franšiznu prodavnicu, kazala je Čakićeva.
“Galerija podova” je brend koji je “Sintelon” lansirao 2001. godine, kao salon iz sistema “Tarketa” koji se i dalje širi, izjavio je direktor razvoja maloprodaje Vladimir Bjeloglav.
On je dodao da galerija nudi rješenja za podove, kao i sve postprodajne usluge, uključujući ugradnju i potpuni servis.
“Trenutno imamo samo jedan franšizni objekat u Indjiji i planiramo da se proširimo na 20 objekta na tržištu Srbije i da dodjemo do potrošača u najdaljim mjestima”, objasnio je Bjeloglav.
Prvi međunarodni sajam franšizinga, koji će se održati u Beogradu 12. i 13. novembra, treba da predstavi našem tržištu jedan od sigurnijih načina ulaska u preduzetništvo, ističu u Privrednoj komori Srbije, koja je organizator manifestacije, uz podršku srpskog Udruženja za razvoj franšizinga i trgovinskog odjeljenja Ambasade SAD u Beogradu.
Franšizno poslovanje je korišćenje licence za poslovni model drugog preduzeća, u kome vlasnik prodaje pravo primaocu franšize da nastupa na tržištu pod njegovim prepoznatljivim imenom ili brendom i da distribuira njegove proizvode ili usluge. Tanjug