BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović rekao je da je slovenačka kompanija CPM predložila Vladi RS da formiraju zajedničku kompaniju za upravljanje i koordinisanjem prihodima za “Lot nula” autoputa Banjaluka-Gradiška.
„Mi smo prije par dana dobili pisani materijal od CPM u kojem oni prihvataju sve uslove iz potpisanog ugovora. CPM želi da se formira zajedničko preduzeća za upravljanje i koordinisanje prihodima i traži da Vlada, odnosno njene komisije, da razmotre taj njihov, najnoviji prijedlog. Mi ćemo to naravno ovih dana i učiniti“, izjavio je ministar Čubrilović.
„Premijer RS Milorad Dodik na sastanku sa premijerom Slovenije Borutom Pahorom dobio je podršku za ovaj projekat i za slovenačke firme“, rekao je Čubrilović za ATV, ne spominjući garancije o finansijskog sposobnosti koje je je CPM bio obavezan dostaviti u roku od 60 dana od potpisivanja ugovora.
Komentarišući činjenicu da je probijen još jedan rok (01. oktobar) za otvaranje prve dionice autoputa Banjaluka –Gradiška, od Klašnica do Mahovljana, Čubrilović je ustvrdio da se ta dionica „mogli otvoriti 01. oktobra“.
„Nismo, jer bi vremenski otežali izgradnju petlje u Mahovljanima, smetali bi izvođačima radova, a to bi se smatralo i kao marketinški potez Vlade“, rekao je Čubrilović. Na pitanje kada će onda biti otvorena ta dionica, ministar nije želio govoriti o tačnom datumu, dodajući da će to biti „prije zime, jer treba da određeni materijali odleže određeno vrijeme, da bi se autoput mogao koristiti i da bi se dobila upotrebna dozvola“.
.
Niko nije spominjao zajedničku kompaniju
Ugovor o dodjeli podkoncesije za Lot jedan, za izgradnju dionice autoputa Banjaluka-Doboj, čija je vrijednost 300 miliona evra potpisan je 29. avgusta. U ime Vlade RS ugovor su potpisali premijer Milorad Dodik i ministar saobraćaja i veza Nedeljko Čubrilović, u ime DOO “Mreža autoputeva” vršilac dužnosti direktora Ibrahim Medić, a u ime slovenačke kompanije “CPM” Maribor, direktor Janez Škoberne.
Premijer Dodik je rekao da će “CPM” u narednih 60 dana Vladi Srpske dostaviti dokaze o finansijskoj sposobnosti za izvođenje radova, te garancije slovenačkih banaka, koje će ovoj kompaniji obezbijediti kreditna sredstva.
.
Dodik: Koncesionar mora graditi svojim sredstvima
“Naše bazično opredjeljenje je koncesija i angažovanje kompanija koje će puteve graditi vlastitim sredstvima i koristiti ih određeno vrijeme, a nakon toga predati ih u vlasništvo RS, koja se na taj način neće zaduživati”, rekao je nakon potpisa Ugovora premijer RS Milorad Dodik.
Formiranje zajedničke kompanije CPM i RS, tada niko nije spominjao, čak ni kao potencijalnu mogućnost.
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ponuda koju ne mozemo odbiti 🙂
Kada li će nas slovenci tužiti i tražiti odštetu što ne prihvatamo njihov prijedlog. I treba nam kada ne postavimo izričit uslov na svim tenderima;Slovenija i sve firme iz Slovenije ne mogu učestovati niti na jednom tenderu niti dobiti posao uključujući i uvoz robe ma koje vrste i količine, dok Slovenija ne izmiri obaveze Ljubljanske banke.Ako ne možemo postaviti uslove Americi, Njemačkoj, Britaniji,Albaniji,Kajmanskim ostrvima, Azerbejdžanu i drugim za nas velikim silama, možemo Fantima jer smo 101% u pravu. Da je obrnuto oni bi nam složili do sada bar 100 raznih tužbi po ko zna kojim sve osnovima i tražili deset puta više od duga ljubljanske banke.Ljudi moji otkačite ih se dok je vrijeme jer će nas uskoro tužiti i za dug Ljubljanske banke oni i nemaju namjeru raditi autoput, nego samo u raznim načinima podvaliti šta dvosmisleno u papirima da bi kasnije nas tuživali i tražili odštetu.Imao sam u životu prilike više puta sa njima pregovarati o različitim poslovima. Nikada ono što smo usmeno dogovarali nisu htjeli na papir prenijeti tražeći za to sto i jedan razlog, često i smiješan, ali na papir insistiraju uvijek nešto nedorečeno ili dvosmisleno, tvrdeći da to nema neko značenje i značaj, ali ako insistiraš da se to beznačajno briše skoče to braniti kao da je glavna stvar.
koga da se otkači?
zar ti sumnjaš da u budžetu nema sredstava da se CPM isplati par miliona “odštete”.
ima budžet RS i za više Slovenija a ne za jednu samo.
a našim penzionerima je dosta i po 150 KM.
Brkoug, razmisli malo, zasto dolaze u RS ovakve firme i ljudi, da pregovaraju za posao? Zasto nikako da zaluta neki ozbiljan investitor sa namjerom, da za postenu cijenu posteno i odradi svoj posao?
Ionako su izbori pokazali, da ovakav nacin upravljanja buđetom ljudima odgovara…
„Mi smo prije par dana dobili pisani materijal od CPM u kojem oni prihvataju sve uslove iz potpisanog ugovora.”
sjajno
Pretposatavljam da su slovenci predlozili i to odma stavili u pisani predlog da Lanaco radi informacioni sistem ili web sajt po modelu kako su radili za vladu rs, elektrokrajinu i ostale agencije.
Kakvi smo, takvi nam i investitori. Pepsi je utekao glavom bez obzira, a slovenci, kinezi, rusi… kruze oko nas kao lesinari. Ako su oni lesinari, sta smo mi vec mrcina koja je i zasluzila da je glodju.