PARIZ, Njemačka autoindustrija, koja je bila teško pogođena globalnom finansijskom krizom, ponovo se vraća na stari kolosjek, izjavio je šef grupacije “Folksvagen” (VW) Martin Vinterkorn na Sajmu automobila u Parizu, ističući da se VW “razvija brže od svjetskog tržišta”.
Vinterkorn je naveo da je ”VW” prodao više od dva miliona vozila u svijetu u periodu između januara i septembra ove godine, što je jasan znak da se automobilska industrija oporavlja, bez obzira na još uvek prisutne mnoge znake privredne nestabilnosti, prenose agencije.
”VW”, koji ima 12 robnih marki (među kojima “Audi”, “Škodu” i “Bugati”), najavio je saradnju sa japanskom kompanijom “Suzuki” na proizvodnji malih automobila, koja će, kako se ocjenjuje, biti visoko profitabilna s obzirom na rast prodaje štedljivih vozila u svijetu.
”Folksvagen” nije jedini njemački proizvođač vozila koji postiže dobre rezultate. Šef “Opela” Nik Rajli rekao je u Parizu da je njegova kompanija ohrabrena odgovorom kupaca na njene najnovije modele i naglasio da se “Opel” kreće u dobrom smjeru.
Kompanija iz Ruselshajma dobila je 200.000 porudžbina za njen novi model “astra” sa petoro vrata, lansiran krajem 2009, a potražnja za modelom “meriv” je takođe bolja od očekivane.
“Opel”, koji do nedavno nije prodavao vozila izvan Evrope pod svojim imenom, već pod oznakom “Dženeral motorsove” robne marke “Bjuik”, takođe je objavio plan širenja mreže i podizanje pogona u Čileu i Izraelu.
Evropsko tržište automobila, na kome njemački proizvođači igraju glavnu ulogu, ne može očekivati povratak na nivo iz perioda prije krize još najmanje tri godine, ocjenjuju analitičari i ističu da se, umjesto toga, otvaraju mogućnosti veće prodaje na tržištu Kine, gdje raste potražnja za automobilima i na kome mnoge evropske kompanije postižu dobre rezultate.
Zahvaljujući prodaji na unosnom kineskom tržistu, njemački proizvođac luksuznih vozila “Porše” računa da će u fiskalnoj 2009/2010. godini uspjeti da poveća prodaju za 17,9 odsto. “Porše” je prodao 47,5 odsto više automobila u Kini u ovoj fiskalnoj godini nego u prošloj. Kompanija je lani ukupno prodala oko 82.000 vozila.