Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22

    U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

    19. Decembra 2025. — 12:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Cijene nafte, zlata i pšenice u padu

    19. Decembra 2025. — 11:13

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Wall Street: S&P 500 prekinuo četverodnevni negativni niz

    19. Decembra 2025. — 08:16

    ECB meće mijenjati kamatne stope do 2027. godine

    18. Decembra 2025. — 15:39
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Uvoz vozila sa euro 3 motorom od 1. novembra

Uvoz vozila sa euro 3 motorom od 1. novembra

capital.bacapital.ba17. Septembra 2010. — 06:1012 komentara2 minute čitanja

BANJALUKA, Stanovnici BiH moći će od 1. novembra ove godine da uvezu polovna vozila koja imaju “euro 3” motor, odnosno vozila čija starost ne prelazi 12 godina.

Predstavnik konzorcijuma izabranog za sprovođenje sistema homologacije u BiH Drago Talijan rekao je da će homologacija pojedinačnih vozila u BiH početi 1. novembra, dok će homologacija tipa vozila početi 1. decembra ove godine.
– Od ovih datuma, u BiH neće se moći registrovati ni jedno uvezeno vozilo ukoliko nema motor sa standardom “euro 3”. Homologacija tipa vozila znači da se sprovodi postupak ispitivanja za komplet novih vozila koja dolaze na tržište BiH, a homologacija pojedinačnog vozila je homologacija svih polovnih vozila koja dolaze pojedinačno, ali i homologacija novih vozila ako se uvoze pojedinačno – rekao je Talijan i podsjetio da je krajnji rok za uvođenje sistema homologacijske provjere vozila koja se uvoze u BiH prije puštanja u saobraćaj 4. decembar ove godine.
Govoreći o starosti automobila koji će se uvoziti u BiH, Talijan je rekao da su prvi proizvođači vozila 1998. godine počeli da ugrađuju “euro 3” motore dok je masovnija proizvodnja počela 2000. godine.
U auto-salonima u RS kažu da ukidanje odluke o zabrani uvoza polovnih vozila u BiH neće značiti i niže cijene ovih automobila, niti će stanovnici BiH moći jeftinije sami da uvezu automobil.
Homologacijski pregled u BiH naplaćivaće se u zavisnosti od vrste automobila, a prema nekim informacijama koštaće najviše 300 maraka.
Jaćimović
Predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja RS Milenko Jaćimović kaže da motori vozila koja se budu uvozila moraju ispunjavati “euro 3” norme odnosno imati posebni uređaj na motoru koji sprečavaju ispuštanje štetnih gasova u vazduh.
– Svi dijelovi na tom motoru moraju biti originalni ili originalni rezervni dijelovi iz ovlašćenih servisa. I ostali dijelovi automobila moraju imati pečat originalnog rezervnog dijela – kazao je Jaćimović.  Glas Srpske

vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakGoogle Android povećao udjel na američkom tržištu
Sljedeći članak Pošli prvi kombajni

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Minimalna plata u Federaciji BiH raste oko 2,7 odsto naredne godine

NOVOSTI 03 minute čitanja

“Slatka kriza” trese Evropu: Zatvaraju se šećerane širom EU

12 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. lemi 17. Septembra 2010. 08:40

    ‘U auto-salonima u RS kažu da ukidanje odluke o zabrani uvoza polovnih vozila u BiH neće značiti i niže cijene ovih automobila, niti će stanovnici BiH moći jeftinije sami da uvezu automobil.’
    —————
    naravno da vama to ne odgovara, i da je bilo po vama, ovakvo stanje uvoza polovnih automobila do 7 godina bi ostalo zauvijek. ako je trosak homologacije od 300 km jedini dodatni trosak, polovna vozila ce znacajno biti jeftinija.

    Odgovori
  2. 122 17. Septembra 2010. 09:17

    Da li to vazi i za presvlake, mislim da li i one moraju imati pecat originalnog dijela?
    Halo, dragi nasi ”auto dileri” polovnjak od deset i kusur godina tipa BMW je barem tri puta bolji od najbolje verzije ganc nove skode fabije iz vidovicevog salona, a da ne pricam o novom SRB Fijatu kod kojeg se vrata zatvaraju kao na rerni sporeta na drva.
    Sve bi ucinili samo da narod dodatno opeljesite.

    Odgovori
  3. novi 17. Septembra 2010. 09:20

    и 300 КМ је превише. Нека максимум буде 150КМ!!!!!!!!!!!

    Odgovori
  4. hazar 17. Septembra 2010. 10:20

    postajemo veliki otpad za strana vozila to samo moze u ovakovoj zemlji dembeliji. Trebalo je da se ostavi zabrana do 7 godina mislim da je to fer godina za jednog polovnjaka

    Odgovori
  5. lemi 17. Septembra 2010. 10:26

    to je pitanje tehnickog pregleda, a ne uvoza.
    da se osiguranja pridrzavaju tehnickog pregleda, 80% vozila koja se sada nalaze na ulicama, ne bi ucestvovala u saobracaju.

    Odgovori
  6. BL 17. Septembra 2010. 10:27

    Slazem se sa hazar-om. Mislim da je 12 godina previse. Auto staro 10-12 godina, ma koje marke, je krs. Sedam godina bi bio neki optimum.

    Odgovori
  7. brkoug 17. Septembra 2010. 19:32

    Ja prihvatam 12 godina jer je to istovremeno i interes naše sirotinje i nastojanja Evrope da se ratosilja krševa uz prihvatljiv prihod.Kada ne budemo imali previše sirotinje neće biti ni obostranog interesa, pa će Evropa morati potražiti neki drugi “otpad”.A dotle, pa zaposlićemo novih par hiljada automehaničara i drugih auto majstora, a to što će biti koja desetina više poginulih. Pa u svemu ima kolateralna šteta u kojoj svako se nada da neće biti baš on.

    Odgovori
  8. J.HAS 27. Septembra 2010. 06:14

    Prije svega odlucujuca gospoda bi trebali da znaju da tek od 2003
    za dizel vozila a, 2001 benzinsaka vozila,
    Zemlje Ujedinjene Evrope moraju da se pridrzavaju mandatornih
    standarda za izduvne Gasove
    EOBD (EUROPEAN ON BOARD DIAGNOSTIC)

    (MI NISMO UJEDINJENI U SOPSTVENOJ DRZAVI ,A KAMO LI U EU)

    EURO 3 standard je uveden 28-og Decembru 1998 vazio do 2005
    EURO 4 standard je uveden Januar 2005 vazio do 2008
    EURO 5 Standard je uveden 2009
    EURO 6 u planu

    Za Provodjenje takvih uslova zakonska drzava mora da uspostavi Stanice za
    ispitivanje gasova ili drugom odgovarajucom opremom koja mora da dokaze
    odgovarajuice vrijednosti EURO 3 Standarda !!!!!!

    Cinjenica je da Uvezena vozila pod EURO3 STANDARDOM NE GARANTUJU Limit IZDUVNIH GASOVA
    ISTOG STANDARDA ,JER SU NA KRAJU KRAJEVA POTROSENA VOZILA ,koja usput bugi receno UE
    jedva ceka da se oslobodi ,a siromasni bosanci potrose svu ustedevinu na popravku Istih!
    vozila mogu biti ispravna ,ili nisprava tako da bez odgovarajucih
    testnih stanica NIJE MOGUCE ODREDITI prolaznost vozila po EURO 3 Standardima !!!

    IZUZETNO JE NAGLASITI DA “GOSPODA ZKONODAVCI” ZABRANJUJU UVOZ BILO KAKVIH VOZILA
    IZVAN PODRUCJA EU JER ,EURO 3 STANDARD POSTOJI SAMO U EVROPI !!!!!

    STA JE SA OSTALIM KONTINETIMA ???

    JAPAN IMA NAJSTROZIJI ZAKON ZA IZDUVNE GASOVE,DA LI TO ZNACI DA MI NEMOZEMO DA
    UVEZEMO VOZILO KOJE IMA BOLJE STANDARDE???

    Odgovori
  9. 2000 .. 3. Oktobra 2010. 12:19

    pozdrav Ovo sto pricaju o cjeni homologacija do 300KM
    jos zavisno od vozila pa oni nisu normalni
    u Hrvatskoj cjena homologacija iznosi oko 160 kuna =oko 40 km nezavisno bio fiat ili bmw
    ovi nas šišaju ko ovce
    ovoga cemo
    ošišat150 onoga200 onoga 300
    pola drzavi pola nama i sve tako
    tako pa koga uhvatiše toga j….
    daj ljudi budite normalni
    ode glasat za normalnog čovjeka koji će manje šiš.. POZ

    Odgovori
  10. Adi 9. Oktobra 2010. 17:38

    Ljudi moji pa je li bolje da za par godina vidimo malo novije tipe auta od golf I ili II, a usput kada god vidite u DNEVNIM STAMPAMA saobračajnu nesreću naći će te VW VOZILA IZ 80 I POČETKA 90-TIH KOJA NEMAJU ABS NITI SU SIGURNA.
    Ja iskreno mislim da treba da se dopusti uvoz automobila sa Euro 3 standardom, jer kako god bolje to nego da se lakiraju iz godine u godinu ove zahrđane VW I i II-ke. Usput nova radna mjesta i građani zadovoljni.

    Odgovori
  11. mislimdakle...postojim 10. Oktobra 2010. 00:17

    Moram se uključiti u temu jer mi je poznata. radio sam u auto salonu koje se bavi trgovinom jednog poznatog evropskog brenda novih naravno i uzgred različitim vrstama polovnjaka, ono što mogu da kažem iz iskustva, je da većina vozila iz EU starosti do 7 godina je ili zrela za generalku ili je ista već urađena dok je vozilo došlo do vas, ali nestručno, uz vraćen km sat,bačenu servisnu knjigu, ušminkana i primamljive je cijene, (nema potrebe da naglašavam da uvijek postoje izuzeci, ali ta vozila sa uporedivim su bar 20% skuplja, imaju servisnu knjigu i očigledno je da su manje pohabana, ali su i vrlo rijetka). Naravno, mnogo je ovde elemenata i za raspravu, ali pravilo je da sa većom klasom ide i veća cijena, drugačije su i potrebe prvog vlasnika, te je i to vrlo bitna stavka-više klase se koriste za duže relacije, vozila u prosjeku više prelaze, imamo li u vidu da slabiji motori u takvim vozilima rade u gornjim granicama svojih mogućnosti, a da npr: u Njemačkoj postoji autobahn, mislim da je dovoljno. Mala vozila u prosjeku prelaze manje, ali i takvi s obzirom na motore malog kapaciteta nisu ni predviđeni za velike kilometre, pa se i njihov radni vijek testira na znatno manjoj kilomtraži, mada su uslovi eksploatacije drugačiji. Uglavnom, kod manjih vozila radi se i o nižoj klasi i kvalitetu ugrađenih materijala(zbog jeftinijeg samog proizvoda)te treba obratiti pažnju na detalje unutrašnjosti, ali i drugih vitalnih dijelova, po čemu se obično može zaključiti u kakvom je stanju, ali i kakav je prethodni vlasnik bio, naravno vozila do 7 godina starosti, koja spadaju u gradske ili kompaktne automobile ne treba niti gledati ako na km satu imaju preko 150 hiljada kilometara, e sad tu mnogo zavisi i od modela, motora, proizvođača uopšte.
    Uglavnom, novo vozilo obično ima garanciju 2,3 ili 4 godine, amortizacija se vodi do pete godine, nakon toga svaka godina starosti nosi veliki rizik, tad počinju ulaganja u vozilo i oni na zapadu se rješavaju istih, jer su popravke u pravilu skuplje od nabavke novog vozila, odnosno i kasko na vozila od 5 i preko 5 godina(što je još jedan dokaz koji možemo provjeriti i kod nas u najbližoj osiguravajućoj kući). Naravno da su i kilometri bitni, obično je garancija na 100 hiljada, ali i 150 je česta pojava i postaje lagano trend, dakle to je i prag ekonomičnosti troškova održavanja. Neko će možda reći nije tačno da je skupo održavati pogotovo švabi, šveđaninu, itd. Naprotiv, jako je skupo, oni nemaju garaže pretvorene u fabrike dijelova za golf 2 na svakih 20 hiljada stanovnika po jednu, ugrađuju se isključivo originalni dijelovi, generalka motora, veći kvar na turbini, ili slično kod 5 godina starog auta koje nije kasko osigurano košta gotovo kao vrijednost istog auta, pogotovo su skupi sati servisa, mi određene dijelove potrošnog materijala za golf 2, npr, ugradimo po 4 puta godišnje, majstor uzme maksimum duplu cijenu dijela za ruke, a ostane pola dana pod istim, etika mu ne dozvoljava da cijeni svoj rad,a vlasnicima je lakše 4 puta po 30 maraka nego jednom platiti 100, npr. i biti miran dvije godine, umjesto jednu.
    Motori koji ispunjavaju E3 normu kao npr Opel astra 1994.g.p. stara 16 godina, karavan je prešao bar 350 hiljada i prevezao više tereta nego oni kineski autobusi Gradskog prevozu u BL, bolji je Renault 4 kupljen npr 1990.godine kod nas, nov, ako je iole održavan, prešao sigurno upola manje, jednostavan za održavanje, dijelova svugdje(ovo govorim kao npr.poređenje za one koji ciljaju na auto do 1000-1500KM i misle da će se usrećiti novim propisima).
    Okanite se ljudi teorija i nada o nečemu takvom, ja sam godinu dana slušao potencijalne moje kupce, čekaju oni kao da će neko pokloniti, pa podiće i oni vani cijene kad budu imali tržište, sad ne znaju kud bi s njima, pa su bezvrijedni:

    Odgovori
  12. SH 13. Novembra 2012. 20:48

    nego ljudi trebal kome auto ?? evo vam moja mail adresa ako treba nekome: [email protected]
    Pozdrav

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:3002 minute čitanja

BRČKO – Vlada Brčko distrikta raspisala je tender za nastavak izgradnje Gradskog stadiona u Brčkom…

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

19. Decembra 2025. — 12:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.