NJU DELHI, Indijska prodaja vozila u avgustu zabilježila je rekordan rast od 33,2 odsto na godišnjem nivou, zahvaljujući privrednom rastu i uvođenju novih modela “Nisana” i “Folksvagena”, što je podstaklo ukupnu potražnju, prenjele su agencije.
Domaća prodaja autombila raste drugi mjesec uzastopno i u avgustu je dostigla više od 160.000 jedinica, saopštilo je Društvo indijskih proizvođača automobila u Nju Delhiju.
Skok prodaje automobila u Indiji, skoro je udvostručio prihod po glavi stanovnika u posljednjih osam godina, ali je istovremeno prvi put zabilježeno da se za kupovinu vozila formiraju “liste čekanja”.
Stopa rasta indijske privrede mogla bi u finanijskoj godini koja se završava 31. marta da dostigne 8,5 procenata, procijenila je Centralna banka u Nju Delhiju.
Američki “Ford” i domaće zajedničko preduzeće “Maruti-Suzuki”, nalaze se među kompanijama koje su najavile najmanje 10 modela u Indiji ove godine, poslije naglog rasta potražnje na trećem tržistu automobila sa najbržom stopom rasta na svijetu.
“Ford”, koji planira lansiranje osam novih modela, procjenjuje da će Indija u narednoj dekadi postati treće najveće tržište automobila na svijetu, poslije Kine i SAD.
Vlada u Nju Delhiju računa da će se godišnja prodaja kola u zemlji skoro udvostručiti na tri miliona do 2015. godine, što će pomoći povećanju rasta prihoda i otvaranju novih radnih mjesta.
Domaća prodaja putničkih vozila, koja uključuje sportsko-terenska kola i venove, porasla je 34 procenata, na više od 204.000 komada.
“Nisan”, koji je počeo da prodaje mali automobil “mikra” u julu, isporučio je oko 1.200 vozila. “Folksvagen” je prodao oko 3.200 modela “polo” prošlog mjeseca, nakon što je počekom godine lansirao novi model sa petoro vrata.