NJUJORK, Prema rezultatima istraživanja kompanije Strategy Analytics, Googleov udio na globalnom pretraživačkom tržištu pao je u drugom kvartalu nakon što se kompanija povukla sa kineskog tržišta.
U tri mjeseca koja su završila krajem juna Googleov udio je pao na 69,7 sa 71,1 odsto koliko je držao u prvom kvartalu ove godine. Prema tvrdnjama analitičara rast Googleovih prihoda od poslovanja vezanog uz pretraživanje interneta nastavlja se usporavati obzirom da je tržište u razvijenim zapadnim zemljama već dostiglo svoju zrelost, a kompanija teško uspijeva ponoviti uspjeh na brzo rastućim azijskim tržištima.
Najveći dobitnik je kineski pretraživač Baidu, koja je četvrti po veličini globalni pretraživački servis, ali u drugom kvartalu je skoro sustigla Yahoo i Microsoft. Baiduov udio je narastao na 4,6 odsto, dok Microsoft drži 4,8, a Yahoo 5,4 odsto tržišta.