PEKING , Njemački “Folksvagen” povećao je za 46 odsto kinesku prodaju u prvoj polovini godine, zahvaljujući uvođenju novih modela koji su privukli kupce na najvećem tržištu automobila na svijetu, dok je japanska “Honda” prošlog mjeseca doživjela pad isporuka do 2,7 odsto zbog štrajka u pogonima za izradu auto-dijelova.
U junu je prodaja “Honde” smanjena na oko 50.000 komada, iako je u prvih šest mjeseci zabilježen rast njene kineske prodaje od 22 odsto, prenijele su agencije.
Ukupna prodaja putničkih automobila u Kini u junu je porasla 19 odsto u odnosu na isti mjesec 2009, na 1,04 miliona jednica, prema podacima Udruženja kineskih proizvođača automobila u Pekingu.
“Folksvagen” je za šest mjeseci povećao isporuke u Kini na više od 950.000 vozila, a pradaja luksuznog brenda “audi” skočila je 64 odsto na oko 110.000 vozila.
Martin Vinterkorn, izvršni direktor “Folksvagena”, izjavio je u aprilu da kompanija planira da izdvoji 4,4 milijarde evra (5,5 milijardi dolara) u širenje proizvodnih kapaciteta i uvođenje novih modela na kinesko tržiste.
Prošle godine, grupa “Folksvagen” je u Kini prodala 1,4 miliona vozila i namjerava da poveća godišnje isporuke na više od dva miliona u srednjoročnom periodu, kazao je Vinterkorn.
Kini su ove godine ponuđeni novi modeli kao što je “tuguan”, sportsko-terensko vozilo “audi Q5”, kao i nova “džeta.” “Folksvagen” će od 15 jula u Šangaju početi da prodaje sportski kupe sa četvoro vrata, pod oznakom C C.
Američki “Dženeral motors” (GM), najveći “Folksvagenov” rival u Kini, povećao je isporuke za šest mjeseci ove godine 49 odsto, na 1,21 miliona vozila.
“Honda”, japanski drugi najveći proizvođač, objavila je pad prodaje u junu za 2,7 odsto, poslije serije štrajkova zbog kojih je došlo do pada proizvodnje. Njene isporuke u maju smanjene su 10,3 odsto u odnosu na isti mjesec minule godine. Tanjug