BEOGRAD, Za stalnu kontrolu kvaliteta goriva u državnoj kasi trebalo bi da bude obezbeđeno 15 miliona dinara godišnje, umesto sadašnja dva miliona dinara – rekao je u ponedjeljak Slaviša Petković, šef odsjeka za kontrolu tržišne inspekcije Ministarstva trgovine.
U tom slučaju, prema riječima Petkovića, moglo bi da se obavi minimum 1.000 kontrola, i to oko 200 direktno u vozilima, 200 u veleprodaji i kod proizvođača, kao i još 600 na benzinskim pumpama. Tokom ove godine urađeno je svega 30 analiza.
– Od januara naredne godine biće dozvoljen uvoz motornog benzina, ali neće biti promene standarda u kvalitetu sve dok se ne završi modernizacija domaćih rafinerija – rekla je Snežana Ristić, načelnik u sektoru nafte i gasa u Ministarstvu energetike.
Vadim Kudrjavcev, zamjenik izvršnog direktora “NIS Petrola” za marketing, ne vjeruje da će poslije otvaranja tržišta doći do smanjenje cijena goriva, već je moguće da u okruženju dođe i do skoka cjenovnika. On, ipak, tvrdi da će promjena na tržištu biti i prije 1. januara i najavio je obustavu proizvodnje olovnog benzina sredinom ove godine. Planirano je da do kraja 2012. godine iz rafinerija NIS “izlazi” gorivo “evro 5” kvaliteta, a sada se proizvode ograničene eksperimentalne količine kvalitetnog evrobenzina. Profesor Tehnološkog fakulteta u Novom Sadu Slobodan Sokolović objasnio je da dugoročne prognoze potrošnje goriva nisu optimistične, a moguće je i smanjenje broja benzinskih pumpi.
– I posle liberalizacije nije realno očekivati slobodno formiranje cena, ali pre toga treba napraviti novi model obračuna – rekao je Sokolović.
Gubi i država
Za četiri mjeseca ove godine od akciza na naftne derivate prihod je bio 23 milijarde dinara, odnosno od pet do šest milijardi dinara mjesečno, što je mjesečno za 700 do 800 miliona dinara manje nego prošle godine – rekao je Zoran Vasić, pomoćnik direktora poreske uprave Srbije. Novosti