Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Lutrija RS koriguje planove nakon slabih rezultata i manje dividende

    16. Decembra 2025. — 15:45

    Niti Odbora za proslavu, niti nakita u Banjaluci povodom 9. januara

    16. Decembra 2025. — 15:14

    Ministri na aktuelnom času pričali o svemu osim o pitanjima poslanika

    16. Decembra 2025. — 14:50

    Račić: U javnim preduzećima višak 5.000 radnika

    16. Decembra 2025. — 14:09
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Trebinje: Usvojena odluka o zaduženju od osam miliona KM

    15. Decembra 2025. — 13:40

    U oktobru depoziti 36,58 milijardi KM

    14. Decembra 2025. — 11:57

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    Gorivo pojeftinjuje, a cijene proizvoda samo rastu

    15. Decembra 2025. — 08:01

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Počinje proizvodnja prvog pravog letećeg automobila

    13. Decembra 2025. — 13:10

    Ko se nalazi na vrhu globalne piramide bogatstva od 470 biliona dolara?

    12. Decembra 2025. — 09:11

    EU uvodi nova pravila za prodaju polovnih automobila

    16. Decembra 2025. — 15:57

    Ovo su prosječne godišnje plate u evropskim zemljama

    16. Decembra 2025. — 11:24

    SAD odbile ponudu banke „Ikstelus“ za kupovinu „Lukoilove“ imovine

    16. Decembra 2025. — 08:16

    Profit avio-kompanija rekordan

    14. Decembra 2025. — 15:16
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Fijat ima velike planove za Zastavu

Fijat ima velike planove za Zastavu

capital.bacapital.ba10. Maja 2010. — 17:36Nema komentara4 minute čitanja

KRAGUJEVAC, Fijat namjerava da u Zastavi napravi svoju najmoderniju fabriku, koja će biti osposobljena za proizvodnju do 300.000 automobila godišnje.
U prvoj fazi proizvodnje jednog od dva nova Fijatova modela, iz pogona u kragujevačkoj fabrici trebalo bi da izađe oko 200.000 vozila godišnje, kaže Đovani de Filipis, generalni menadžer FAS.

De Filips najavljuje da bi probna proizvodnja trebalo da startuje krajem sledeće godine, dok bi svi kapaciteti trebalo da budu aktivirani 2013. godine. Od 2015, na proizvodnim linijama i montažnim trakama FAS-a, mogao bi da se nađe i drugi Fijatov model.

Na novom modelu se još uvijek radi

Ono što je u Fijatovim planovima za narednih pet godina ostalo „nedorečeno“ jesu informacije koje se odnose karakteristike (i naziv) novog modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu. To je bio povod za spekulacije koje su se pojavile kako u domaćoj tako i u inostranoj javnosti. U korpus tih „pouzdanih“ informacija spada i ona da će prvi model koji će Fijat izrađivati u Kragujevcu biti neka od varijanti modela „uno“, koji se,inače, već proizvodi u Brazilu. Dnevni list Danas piše da te spekulacije nemaju gotovo nikakvog osnova, i da na novom modelu još uvijek rade stručnjaci Fijatovog razvojnog centra u Torinu.

U ovom trenutku jedino je izvjesno da je riječ o malom vozilu B klase, što bi moglo da znači da će se u Kragujevcu, najvjerovatnije, proizvoditi manje porodično vozilo tipa „sedan“ (možda na platformi „punta“), koji pripada automobilima B klase.

Novi model za američko tržište
Ima indicija da bi to vozilo, u perspekltivi, moglo da se prodaje i u SAD, ali pod Krajslerovom firmom, što bi označilo svojevrsni povratak kragujevačkih proizvođača automobila na američko tržište, na kojem je, u drugoj polovini 80-tih prošloga vijeka, prodato više od 142.000 „jugića“

Upućeni u ovu problematiku, a tu svakako spadaju Aleksandar Ljubić, savjetnik u Ministarstvu ekonomije i predsjednik Upravnog odbora Grupe Zastava vozila kao i Vlada Vučković, član kragujevačkog Gradskog veća za privredu, naglašavaju da je od naziva modela važnija klasa, ili segment tog vozila, jer će to odrediti način i dinamiku instaliranja nove opreme, što će se potom odraziti i na start proizvodnje tog automobila. Sada je već izvjesno da će prvi Fijatov model u Kragujevcu biti automobil B klase, a ne, kako je ugovorom o formiranju kompanije Fijat automobili Srbija, bilo najavljeno – malo gradsko vozilo A klase.

Ono što s tim u vezi ohrabruje jeste saznanje da Fijat neće smanjivati godišnju seriju automobila, bez obzira na njihovu klasu. To praktično znači da će se model B klase proizvoditi u seriji od 200.000 vozila godišnje, ali bi u dogledno vrijeme trebalo da startuje i produkcija još 100.000 novih automobila, najvjerovatnije takođe B segmenta, s obzirom na to da ozbiljne svjetske kompanije rijetko proizvode različite segmente automobila u istoj fabrici.

Samo jedan domaći kooperant
Ono što u vezi sa Fijatovim poslovnim angažmanom u Srbiji onespokojava, jeste informacija da je kragujavački proizvođač auto dizalica – Promotor irva, jedina srpska firma koja je uspjela da položi sve Fijatove testove i uključi se u sistem dobavljača kompanije Fijat automobili Srbija. Zbog toga će Fijat i Vlada Srbije, u narednom periodu, intenzivno raditi na lokalizaciji proizvodnje Fijatovih modela u Srbiju a delegacija top menadžmenta Fijata, predvođena potpredsjednikom kompanije Alfredom Altavilom, najavila je za 25. maj dolazak u Beograd kako bi učestvovala u radu Regionalne konferencije proizvođača automobilskih dijelova.

Riječ je o skupu komponentaša sa područja Balkana koji bi u dogledno vrijeme mogli da postanu dobavljači dijelova koji će se ugrađivati u Fijatove automobile.

Ipak, činjenica je da se bar u prvoj fazi proizvodnje novih Fijatovih modela u Kragujevcu, najviše očekuje od italijanskih kompanija koje najavljuju dolazak u Srbiju, i od kojih će čak petnaestak firmi proizvodnju locirati u industrijskoj zoni u Korman polju, kraj auto puta od centra Šumadije prema Koridoru 10.

Eksproprijacija ide po planu

U Ministarstvu ekonomije tvrde da se poslovi u vezi sa eksproprijacijom zemljišta u Korman polju realizuju prema planu (u ovom trenutku, kažu u rukovodstvu grada, nije sporno oko 37 od 67 hektara koliko je potrebno Fijatovim dobavljačima i kompaniji Iveko).

U Srbiji je minule sedmice boravila i delegacija najvećeg Fijatovog kooperanta, kompanije Manjeti Mareli, koja je sa nadležnima pregovarala o izgradnji svojih pogona u Kragujevcu. Manjeti Mareli bi, sudeći prema najnovijim informacijama, jedan ili dva pogona, mogao da izgradi u jednoj od već postojećih industrijskih zona, u blizini Korman polja, čije bi infrastrukturno opremanje (izgradnja vodovodne, gasne, kanalizacione, elektro i drugih instalacija) trebalo da počne već polovinom 2010. godine a gradnja pogona italijanskih Fijatovih dobavljača do kraja godine. Danas

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNema alternative evru
Sljedeći članak Posao sa Nijemcima ozbiljan test

Povezani članci

TRŽIŠTE KAPITALA 01 minuta čitanja

Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

Svijet 02 minute čitanja

EU uvodi nova pravila za prodaju polovnih automobila

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Lutrija RS koriguje planove nakon slabih rezultata i manje dividende

16. Decembra 2025. — 15:4502 minute čitanja

BANJALUKA – Od ambicioznog plana Lutrije Republike Srpske da ovu godinu završi u plusu od 4,64 miliona maraka neće biti ništa

Niti Odbora za proslavu, niti nakita u Banjaluci povodom 9. januara

16. Decembra 2025. — 15:14

Ministri na aktuelnom času pričali o svemu osim o pitanjima poslanika

16. Decembra 2025. — 14:50

Račić: U javnim preduzećima višak 5.000 radnika

16. Decembra 2025. — 14:09

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.