BEOGRAD, Institut za puteve, CIP i CPV Vojvodina su dobili glavne projekte na koridoru 10 ignorišući najpovoljnijeg ponuđača, kaže Milica Trifković, vlasnica Geoputa.
Trifković kao primjer navodi dionicu Horgoš – Novi Sad, na kojoj je posao dobila firma CPV Vojvodina za oko 2,4 miliona evra, iako je ponuda Geoputa bila niža za čak 800.000 evra i dodaje da se slično događa i u još najmanje pet slučajeva, za koje je tender raspisivao JP „Putevi Srbije”.
Ona kaže da je tek poslije intervencija u Svjetskoj banci, Evropskoj banci za obnovu i razvoj, kao i Evropskoj investicionoj banci, komisija za žalbe Uprave za javne nabavke reagovala u očiglednom pokušaju neracionalnog trošenja državnog novca.
Najočigledniji primjer je, kako navodi, tender za dionicu Grabovnica-Grdelica, na kojem je učestvovao i Geoput. Mada je ovo preduzeće ponudilo da izradi glavni projekat za 490.000 evra, tenderska komisija na čelu sa JP „Putevi Srbije” dodjeljuje ovaj posao Institutu za puteve za oko 1,35 miliona evra. Slično se dešava i na dionici Crvena rijeka – Čiflik, na kojoj je takođe komisija kao pobjednika proglasila Institut za puteve, mada je ponuda Geoputa bila niža za 600.000 evra.
“Prvo sam se žalila tenderskoj komisiji, ali tamo nisam naišla na razumevanje. Zatim sam otišla u preduzeće ‘Koridor 10’, gde sam dobila odgovor da oni svoj posao rade savesno. I ostale institucije koje bi trebalo da štite državni interes nisu reagovale, zbog čega sam u Briselu održala niz sastanaka s predstavnicima međunarodnih institucija. Zbog njihovog pritiska na državu, komisija za žalbe u potpunosti usvaja naš prigovor i naređuje direktoru ‘Puteva Srbije’ Zoranu Drobnjaku da postupak sprovede u skladu sa zakonom. Tako smo uspeli da dobijemo posao na ove dve deonice”, priča Trifkovićeva.
Iako je tender za ova dva projekta imao povoljan epilog, vlasnica Geoputa ne propušta da navede i ostale propuste koji su se događali po, kako je rekla, nalogu Zorana Drobnjaka. Njeno preduzeće učestvovalo je na još pet tendera za izradu glavnog projekta, ali je, priča ona, scenario ponovo bio isti.
Na dionici Kelebija – petlja Subotica – jug pobjedio je CPV Vojvodina. Za izradu glavnog projekta ovo preduzeće dobilo je oko 1,2 miliona evra, mada je Geoput za isti posao ponudio cijenu od 670.000 evra. Na putu Gornje polje – Caričina dolina posao je dodjeljen CIP-u za 1,97 miliona evra, iako je, kako tvrdi Trifkovićeva, Geoput na tender izašao sa sumom od 1,13 miliona evra.
“Sve vreme je na mene vršen pritisak sa svih strana da se ne pojavljujem na ovim tenderima. Govorili su mi da sam drska i bezobrazna i da ako ne odustanem više neću postojati kao firma. U svemu tome je prednjačio Zoran Drobnjak”, dodaje direktorka Geoputa.
Ona kaže da je informacije o propustima na tenderima prenijela i „Putevima Srbije”, komisiji za žalbe, Komisiji za zaštitu ponuđača, Nacionalnom savjetu za infrastrukturu (svim članovima i predsedniku) i državnom revizoru. Zvaničnog odgovora nije bilo ni tada, ali ni drugi put kada je, kako je rekla, isključena iz pregovaračkog postupka bez javnog objavljivanja za pet dionica i to za izradu glavnih projekata na autoputu južni Jadran i dva za tehničku kontrolu na koridoru 10, u kojem su učestvovali samo CIP i Institut za puteve. Blic