MOSKVA, Poslednjih godina u Rusiji je naglo poraslo interesovanje za stare automobile, a njihova restauracija pretvorila se u unosan biznis.
Samo u moskovskim auto-servisima renovira se oko 50 rijetkih vozila godišnje, prenijeo je Glas Rusije.
Ne samo osobenjaci – milioneri nego i pripadnici srednje klase su spremni da za stručnu restauraciju omiljenog vozila potroše u prosjeku 30.000 dolara.
Vrijednost takve restauracije zavisi od starosti, prvobitnog stanja, ali prije svega “biografije” vozila. Najviše se cijene primjerci čiji su vlasnici bile poznate ličnosti a takva vozila su malobrojna.
Na ruskom oldtajmerskom tržištu dobro je poznat “bjuik” čiji je vlasnik, sredinom četrdestih godina, bio crvenoarmejski maršal Ribalko.
Na “istorijskoj listi” su takođe “rols-rojs” ministra inostranih poslova Vjačeslava Molotova i “mercedes-benz 770” Adolfa Hitlera.
Po procjenama Moskovskog kluba kolekcionara starinskih automobila, samo u auto-servisima ruskog glavnog grada renovira se oko 50 retkih vozila godišnje.
Posjedovati oldtajmer je stvar prestiža, ali može biti i biznis. Često ih naručuju mladenci, ali i za potrebe filmske produkcije. Vlasnik zbirke rijetkih vozila Dmitrij Lomakov posjeduje čuveni kabriolet “horh 853” iz 1935. godine.
Hitler je taj luksuzni automobil poklonio Hermanu Geringu za “posebne zasluge za otadžbinu”. Po završetku Drugog svjetskog rata vozilo je stiglo u Sovjetski Savez kao ratni trofej pa je promijenilo nekoliko vlasnika prije nego što se našlo u zbirci. Korišćen je i u velikom broju filmova.
U Moskvi postoji jedinstveni Muzej gradskog saobraćaja čija zbirka broji preko 50 primeraka u odličnom stanju.
Uskoro će se tu naći prvi ruski zglobni trolejbus proizveden 1960. godine koga su putnici prozvali “usisivač”. Tanjug