BEOGRAD, “Turkiš erlajnz” želi da sa državom Srbijom oformi zajedničku aviokompaniju „Er Srbija“, koja bi od posrnulog domaćeg avioprevoznika preuzela osoblje i linije.
Predstavnici „Turkiš erlajnza” predložili su srpskoj vladi da umjesto posrnulog „Jat ervejza” zajedno osnuju aviokompaniju pod imenom „Er Srbija”, navodi list Pres i dodaje da su Turci spremni da za 51 odsto vlasništva u ovom preduzeću ulože deset novih aviona.
Prema ovoj ideji, Turci bi od Jata preuzeli pilote i sve potrebno osoblje, a država bi novoj kompaniji obezbijedila tretman domaćeg avioprevoznika. „Jat ervejz” bi u stečaj sa svojim velikim dugovima i vlasništvom koje firma posjeduje u nekretninama, a iz stečajne mase bi se zatim namirili dugovi koji, prema nezvaničnim procjenama, iznose oko 150 miliona evra.
Sagovornik beogradskog lista upućen u razgovore dviju strana naglašava da bi u novoformiranom preduzeću podjela vlasništva bila 51 prema 49 odsto u korist Turaka.
Iako u Vladi Srbije nisu mogli da potvrde ove navode, Miodrag Miljković, pomoćnik ministra infrastrukture i član radne grupe koja se bavi prodajom Jata, kaže da je turska aviokompanija sa sličnom ponudom izašla još prošle godine.
“U kojoj meri bi turska kompanija imala udela u novom preduzeću, stvar je dogovora. ’Turkiš erlajnz’ je nabavio veliki broj aviona, tako da je bio plan da iskoriste tu svoju flotu, a da preuzmu radnu snagu i linije Jata. Sigurno je i da upotrebljive avione neće baciti“, navodi Miljković i ističe da je Vlada upoznata sa najnovijim razgovorima između turske i srpske aviokompanije, ali da detalje ne može da iznosi u javnost.
On najavljuje da će srpska vlada sledeće nedelje usvojiti konačan prijedlog o načinu privatizacije Jata.
„Vlada je budžetom za 2010. godinu predvidela državne garancije za Jat, da od komercijalnih banaka uzme kredit od 40 miliona evra za revitalizaciju kompanije. Takođe i 9,5 miliona evra za obnovu postojeće flote i tri miliona evra za uzimanje aviona na lizing. Ova odluka treba da prođe skupštinsku proceduru i očekujemo da se u toku aprila ili početkom maja krediti realizuju. Ovim novcem obezbedićemo zdravu flotu za Jat. Dugovi kompanije stoje, a predlog je da se pitanje privatizacije i problem dugova reši u paketu“, naglašava Miljković.
Ekonomista Mahmud Bušatlija kaže da država nema jasnu strategiju o tome šta treba uraditi sa nacionalnom aviokompanijom. „Najveći problem Jata, od koga svi beže, jesu dugovi koji su se gomilali tokom devedesetih godina, i teško je reći koliko tačno iznose. Osnivanje nove firme nije loš potez, ali jeste to da dugove treba da plati država. To znači da će ih platiti građani Srbije“, smatra Bušatlija.
On kaže i da je važno da država, i ako proda dio Jata, ne izgubi pravo da kontroliše ključne stvari.
“Ne treba se lako odreći nacionalne aviokompanije. Dobar primer za to je Italija, koja se suprotstavila standardima EU i iz budžeta izdvojila 200 do 300 miliona evra pomoći Alitaliji”, navodi Bušatlija.
Turcima dostavljena dokumenatacija Jata
Za uspostavljanje strateškog partnerstva sa “Jat ervejzom” zainteresovano je više svjetskih kompanija, a “Turkiš erlajnzu” je već dostavljena tražena dokumentacija, kažu u srpskoj nacionalnoj avokompaniji. “Jat ervejz” je nedavno u Beogradu vodio pregovore sa visokom delegacijom predstavnika “Turkiš erlajnza” i njihova delegacija će na osnovu tih razgovora dostaviti procjenu upravnom odboru kompanije, koji će donijeti odluku o daljim koracima. Sve informacije koje se pojavljuju van tog okvira su nezvanične, rečeno je u Službi za informisanje “Jat ervejza”. Tanjug, Press
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Kako bre, sa turcima
Ovo je provokacija.
“Mile zvani šampion” na ovo mora reagovati.
Jakako! Miloš pilot, a Marašlija kontrolor leta. Kao nekada. Jedino ne znam koji će kum Crni Đorđe ostati bez glave da se pilot kontroloru dodvori. A ovo može i kod nas biti važno. Šta ako sada braća po materi zatraže referendum da se izdvoje i pripoje novoj Otomanskoj imperiji, mi ćemo morati od Austrije i našeg Austrijanca tražiti da ponovo uspostave Vojnu krajinu. Istorija se izgleda ponavlja, samo još fali Gavrilo.