BANJALUKA, Dva mjeseca od početka promotivne kampanje “Naše je bolje”, koja ima za cilj da podigne svijest građana o značaju kupovine domaćih proizvoda, prodaja artikala proizvedenih u našim fabrikama porasla je u većim tržnim centrima u RS između pet i deset odsto.
Kampanja “Naše je bolje”, čiji je inicijator Privredna komora RS, u toku je u 15 većih trgovačkih lanaca u RS, a uskoro bi trebalo da bude proširena i na veći broj trgovačkih radnji.
Dragica Ristić, direktor Privredne komore RS, kazala je tokom jučerašnje promocije kampanje u marketu “Slavija”, koji posluje u sastavu banjalučke “Tržnice”, da je njen osnovni cilj, osim obuhvatanja što većeg broja trgovačkih objekata, i širenje zastupljenosti domaćih proizvoda na njihovim policama.
“Veoma je važno naglasiti da se kupovinom domaćih proizvoda značajno može uticati na kreiranje života u RS. To su građani prepoznali i već raste broj kupaca koji daju prioritet domaćim proizvodima”, rekla je Ristićeva.
Ona je najavila pojačanu marketinšku i medijsku promociju kampanje “Naše je bolje” tokom njene druge faze.
“Tokom drugog kruga kampanje fokusiraćemo se na podizanje svijesti potrošača da domaći proizvodi nisu ništa manje kvalitetni od uvoznih”, dodala je Ristićeva.
Iako je od početka kampanje u svim trgovačkim centrima i radnjama ispod proizvoda domaćeg porijekla istaknuta etiketa s natpisom “Naše je bolje”, građani Banjaluke koji su juče kupovali u marketu “Slavija” kažu da su domaći proizvodi i dalje teško prepoznatljivi na rafama. Većina kupaca ističe da podržavaju kampanju za promociju domaćih proizvoda, ali naglašavaju da im je prilikom svakodnevne kupovine, ipak, presudna cijena.
“Teško je vidjeti šta je naše, a šta strano. Meni je prilikom kupovine, ipak, važnija cijena nego odakle je proizvod. Živimo u teškom vremenu i to je sasvim razumljivo”, kaže banjalučki penzioner Zdravko Macanović.
Pored boljih pozicija na policama, kažu građani, strani proizvodi su mnogo više zastupljeni u reklamama, ali to neke ne sputava da pronađu domaće artikle.
“Kada imam para kupujem naše proizvode, kada nemam ćutim”, rekla je penzionerka Savjeta Ćorić.
Domaći proizvođači pozdravljaju kampanju “Naše je bolje”, ali ne očekuju da će ubrati njene plodove u kratkom roku.
“Prošlo je malo vremena od početka kampanje i njene prave rezulate još ne možemo uvidjeti, ali očekujemo da će građani shvatiti značaj kupovine domaćih proizvoda”, izjavio je Rajnat Majstorović, portparol Fabrike za proizvodnju vode “Vitinka” iz Kozluka.
On kaže da samo na taj način novac koji građani potroše ostaje u BiH, što će doprinijeti punjenju fondova i zapošljavaju radnika.
Promocija građevinske i industrije namještaja
Akcija “Naše je bolje” uskoro će biti proširena i na građevinski sektor i industriju namještaja.
Kampanja će u ovim sektorima zaživjeti na međunarodnim sajmovima građevinarstva “GRAMES 2010”, koji će u Banjaluci početi 17. marta, i namještaja “San”, zakazanom za jun. Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Kampanja “Naše je bolje”, “Kupujmo domaće” i sl. mora biti kod prehrambenih proizvoda znatno intenzivnija, ne samo zbog efekata podrške domaćoj proizvodnji i zapošljavanju, nego još više iz zdravstvenih razloga, pošto naši proizvođači uglavnom još uvijek nisu na nivou modernih sa korišćenjem genetski modifikovanih sjemena i korišćenja punih doza hemije (zbog cijena).