ANTVERPEN, Američki “Dženeral motors” (GM), nekada najveći proizvođač kola na svijetu, planira da zatvori fabriku “Opela” u belgijskoj luci Antverpen sa oko 2.300 radnika, tvrdi izvor blizak kompaniji, prenose novinske agencije. Posrnuli GM već duže upozorava da je prinuđen da ukine više od 8.000 radnih mjesta u njegovim evropskim pogonima i da smanji kapacitet za petinu, ali do sada nije donjeta definitivna odluka.
“Oni nisu daleko od odluke da zatvore pogon u Antverpenu”, tvrdi taj izvor ističući da je novi izvršni direktor “Opela” Nik Rajli najavio da će to biti učinjeno uskoro.
Stav je Rajlija da bi manja kompaktna sportsko-terenska vozila trebalo proizvoditi u GM-ovoj južnokoreskoj filijali “Devu”, u kojoj je on nekada bio rukovodilac, a ne u Antverpenu.
“Devu” je sada zadužen za razvoj globalne pratforme za manje GM kompaktno vozilo “gama”, koja bi trebalo da pomogne izradu buduće “korse” i manjeg vana “mariva.” Portparol vlade beligijskog flamanskog regiona, u kome se nalazi sporna fabrika, izjavio je da tim povodom “ne može ništa novo da kaže”.
“Opel” i njegova britanska robna marka “Voksol”, koji posluju u okviru GM-a, prošle godine su opstali zahvaljujući finansijskoj pomoći njemačke vlade.
GM, koji je lani poslije bankrota nastavio sa programom oporavka uz pomoć američke administracije, odustao je od prodaje “Opela” i pokušava da kompaniju izvuče iz krize sa 2,7 milijardi evra pomoći iz evropskih fondova.
Detalji tog plana biće poznati do kraja ovog mjeseca.
Rajli je u pismu, koje je u utorak upućeno radnicima “Opela” i “Voksola” sa 48.000 zaposlenih, obećao da će postati globalne kompanije, ali je upozorio da će i ova godina biti izuzetno teška zbog očekivog pada prodaje automobila u svijetu.
Novi direktor “Opela” najavio je da će uskoro objaviti detaljni plan oporavka kompanija, koji podrazumeva ukidanje 8.300 radnih mjesta i zatvaranje belgijske fabrike u Antverpenu.