HAMBURG, Njemački Folksvagen (VW) je zajedno sa kompanijom Porše u devet mjeseci ove godine proizveo 4,4 miliona vozila u postao najveći proizvođač na svijetu.
VW je potisnuo s trona dosadašnjeg najvećeg svjetskog proizvođača – japansku Tojotu, koja je u istom periodu proizvela četiri miliona vozila.
Sa takvom proizvodnjom Folksvagen, najveći evropski proizvođač vozila, je značajno prije zacrtanog roka premašio cilj da do 2018. godine postane i najveći svjetski proizvođač automobila. To pokazuje, ukazuju analitičari, da je svjetska privredna i finansijska kriza i u automobilskoj industriji značajno “promješala karte”.
Američki “Dženeral motors” (GM), koji je dugo godina bio na prvom mjestu rang liste najvećih svjetskih proizvođača, sada je, sa 3,6 miliona proizvedenih vozila od januara do septembra 2009, pao na četvrto mjesto, dok je na trećem mjestu Ford, koji je u istom periodu proizveo 3,7 miliona automobila.
Novi svjetski lider je, zahvaljujući svojoj ponudi malih automobila, uspio najviše da profitira od zamjene vozila po principu “staro za novo”, koji su vlade mnogih zemalja organizovale kako bi pomogle oporavak te industrijske grane.
Folksvagen sada čak gradi novu fabriku u SAD, gdje želi da proizvodi novi, jeftini “pasat” koji bi trebalo da mu pomogne da dobije udio na važnom američkom tržištu.
Dvije njemačke automobilske kompanije, Folksvagen i Porše, su u avgustu postigle dogovor o spajanju do 2011. godine. Cilj VW-a je da do kraja ove godine kupi 49,9 procenata akcija u Poršeovim poslovima izrade automobila za 3,9 milijardi evra, što je nešto više nego što je dogovoreno u avgustu, kada su dve kompanije izašle sa planovima udruživanja.
Folksvagen je prvobitno namjeravao da kupi udio od 42 odsto u Poršeu do kraja ove godine, za oko 3,3 milijarde evra. Porše će, pošto se čitava transakcija okonča, postati deseta automobilska marka koja posluje u sastavu Folksvagena, zajedno sa Audijem, Seatom i Škodom.