BEOGRAD, Svaka niskotarifna kompanija koja bude konkurisala za dozvolu za letenje iz Beograda ili Niša – dobiće je, kaže Nebojša Starčević.
Direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva onjašnjava da, „na bazi potpisivanja sporazuma o otvorenom nebu, naš stav je da treba otvarati srpsko tržište, da treba dozvoliti maksimalnom broju stranih kompanija da lete, bez obzira na to da li je riječ o regularnim kompanijama ili loukosterima”.
On kaže da je jedini kontakt koji su u Direktoratu imali sa pravim loukosterima jeste kontakt sa Vizerom.
„Vjerujem da će poslije Nove godine i oni zatražiti dozvolu, jer još zvanično to nisu uradili. Za šta god da apliciraju – dobiće dozvolu”, rekao je Starčević i dodao da „vrijeme za nastup lou kost kompanija dolazi u januaru kada se skine vizni režim”.
Interesovanje stranih kompanija za letove iz Beograda je rapidno poraslo, objašnjava on i dodaje da su i postojeće kompanije koje već duže vremena lete na srpskom tržištu ove godine aplicirale sa mnogo većim avionima.
Starčević navodi da će dozvole dobijati i vanevropske kompanije koje nisu obuhvaćene sporazumom o otvorenom nebu.
„Kada već poštujemo sporazum o otvorenom nebu i kada dozvoljavamo svim evropskim kompanijama da lete, onda zašto to ne bismo dozvoliti i vanevropskim kompanijama. Na bazi toga potpisan je i sporazum sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Rusijom i Australijom”, kaže on.
Direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva kaže da se nada da bi tokom sljedećeg zimskog reda letenja kompanija Emirati eventualno mogla da poleti prema Americi. On dodaje i da se dve ruske kompanije interesuju za letove iz Beograda. Kakve su šanse da one lete iz prestonice.
„Imali smo kontakte sa nekoliko ruskih kompanija, posljednja je bila kompanija Moksovja, koja je pokazala interes da leti ne samo na relaciji Beograd-Moskva već i dalje – iz Beograda za Njujork. To je ipak nešto o čemu se treba dogovarati i što treba da dobije odobrenje nekoliko vazduhoplovnih vlasti”, objašnjava on.
Mađarski Malev je dobio dozvolu i ima želju da leti svakodnevno.
„Mislim da je njihov interes da privuku putnike u Budimpeštu i da preko Budimpešte lete preko okeana ili na druge tačke u Evropi”, kaže Starčević.