MOSKVA, Votka je jedini proizvod čija je potrošnja u Rusiji primjetno povećana u vrijeme krize, s tim što je u poređenju sa prošlom godinom prodaja nacionalnog i drugih žestokih pića porasla oko pet odsto, objavljeno je u Moskvi.
Analitičari međunarodne agencije “Nilsen” tvrde da je rast prodaje žestokih pića povezan sa manjom posjetom restoranima i kafanama, a da u vrijeme krize ljudi radije piju kod kuće kupujući alkohol u prodavnicama.
Istraživanje iste agencije je, naime, pokazalo da oko 80 odsto ruskih potrošača štedi prilikom svakodnevne nabavke hrane i pića.
Od decembra prošle do jula ove godine u Rusiji je smanjena potrošnja većine prehrambenih proizvoda i pakovanog pića, a opala je prodaja i gotovih jela, čipsa i drugih slanih grickalica, pokazuje istraživanje “Nilsena”.
Eksperti koje je anketirao moskovski dnevnik “Nezavisimaja gazeta” tvrde, međutim, da je takvu situaciju uslovio rast psihološkog opterećenja u vrijeme krize i potreba ljudi da s vremena na vrijeme periodično priušte “predah” zbog tekućih životnih problema.
“Ekonomska kriza rezultirala je većom potrošnjom alkoholnih pića, ne samo u Rusiji već i u cijelom svijetu”, kaže direktor ruskog Centra za analizu federalnog i regionalnih tržišta alkohola Vadim Drobiz.
Drobiz takođe ukazuje na uspon crnog tržišta alkohola u vrijeme krize. “Dok je 2007. godine na ilegalnom tržištu votke prodato oko 600 miliona litara, 2008. godine ova količina je porasla na 700 miliona litara, a ove godine prodaće se najmanje 750 miliona litara”, ističe ekspert.